פריגו מוכרת את פעילות הוויטמינים ותוספי התזונה שלה

היקף העסקה לא פורסם, משום שככל הנראה מדובר בסכום לא מהותי עבור פריגו

לפני כ-8 חודשים, כשחברת התרופות פריגו ניסתה למנוע את ההשתלטות העוינת של מיילן עליה, הכריזה פריגו על תוכנית התייעלות שאחד מהמרכיבים שלה היה מכירת פעילות הוויטמינים ותוספי התזונה שלה. מאז קרו הרבה מאוד שינויים בפריגו - חילופי מנכ"ל, הרעה בתוצאות הכספיות וירידה בשווי השוק - אך התוכנית מתבצעת, ואתמול החברה עדכנה על מכירת הפעילות ל-IVC International Vitamin Corporation.

היקף העסקה לא פורסם, משום שככל הנראה מדובר בסכום לא מהותי עבור פריגו. אנליסטית הפארמה של לידר שוקי הון, סבינה לוי, מעריכה שפריגו תקבל כמה עשרות מיליוני דולרים ממכירת הפעילות. בתחום שנמכר העסיקה פריגו כמה מאות עובדים, כולם בארה"ב.

הפעילות הנמכרת הניבה לפריגו, בניהולו של ג'ון הנדריקסון, הכנסות של 85.2 מיליון דולר במחצית השנייה של 2015, ושל כ-158 מיליון דולר בשנה הפיסקאלית שהסתיימה ביוני 2015. ברבעון הראשון של 2016 פריגו כבר סיווגה את פעילות הוויטמינים כפעילות למכירה. באותו רבעון המכירות היו 47 מיליון דולר.

לדברי לוי מלידר, "ההערכות הן שהפעילות לא מניבה לפריגו רווחיות גבוהה, אם בכלל, וזאת בשל מאפייני התחום". היא מציינת שמהלך מכירת הפעילות היה מתבקש ונכון, בשל הלחצים התחרותיים בתחום הוויטמינים - שבו חסמי הכניסה לשוק נמוכים יותר מאשר בתחום התרופות, שם הרגולציה מורכבת יותר.

"פריגו: יעד נוח לרכישה"

פריגו   נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי 13.9 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 33.1% במניה מתחילת השנה. בשבוע שעבר קפצה המניה (ולאחר מכן מחקה את העליות) בעקבות דיווח על אפשרות למכירת פריגו בכ-20 מיליארד דולר לחברה בריטית.

"בדרך כלל יש משהו מאחורי השמועות, ואני מאמינה שבתמחור הנוכחי פריגו יכולה להיות מטרת רכישה נוחה ואטרקטיבית", אומרת לוי. עם זאת היא מסייגת, שלגבי חברות בריטיות הרלוונטיות מבחינת גודל לרכישת פריגו, "אני לא יכולה להגיד שפריגו מאוד מתאימה להן. בכל מקרה, תהליכי הקונסולידציה בסקטור נמשכים והכל עניין של מחיר. השינויים העסקיים ופרישת המנכ"ל מגבירים את הסיכוי שאם היום תגיע הצעת רכישה בפרמיה סבירה, הנכונות של בעלי המניות תהיה הרבה יותר גבוהה מאשר במקרה של מיילן".