תוצאות ההצבעה הדרמטיות בבריטניה וההחלטה של עזיבת האיחוד האירופי מביאות לטלטלה במסחר בשוק המט"ח המקומי. הדולר היציג זינק בכ-1.6% לרמה של 3.88 שקלים לדולר בעוד האירו ירד בכ-0.8% לרמה של 4.319 שקלים. הליש"ט התרסקה בכ-6% לרמה של 5.343 שקלים ואילו הין היפני קפץ ב-4.5% לרמה של 3.78 שקלים ל-100 ין.

בעולם מזנק הדולר בקרוב ל-9% מול הליש"ט שנסחרת סביב 1.363 דולרים לליש"ט והאירו מאבד מערכו כ-3.4% סביב 1.1 דולרים לאירו. 

יונתן כץ מלידר שוקי הון, מגיב לתוצאות משאל העם בבריטניה, ואמר כי "העצבנות בשווקים ועלייה באי הוודאות יקשו מאד על הפד להעלות את הריבית בקרוב, בפרט על רקע התחזקות הדולר בעולם. לא נראה שההחלטה של בריטנייה לצאת מגוש היורו (ואי שינוי בריבית הפד בחודשים הקרובים) תשפיע על המדיניות המוניטרית בישראל, בפרט כאשר האבטלה ירדה ל-4.8%. הפיחות הצפוי היום בשקל מול הדולר עשוי 'לעשות את העבודה' עבור בנק ישראל".

"למרות שהיציאה של בריטנייה מהגוש תארך שנתיים, הציפייה להשלכות השליליות בתחום ההשקעות, הסחר ופוטנציאל הצמיחה של בריטניה מתבטאת בפיחות החד בלירה סטרלינג היום. בכלל, הדאגה מפני יציאה של מדינות אחרות מהגוש ומגמת התבדלות בעולם צפויה לפגוע בשווקי ההון בעולם", אומר כץ.

ניר חצב מאופנהיימר מציין כי "השאלה הגדולה היא מה תהיה עוצמת התגובה בשווקים הפיננסיים וכרגע נראה שהתגובה מאוד אגרסיבית, כאשר ה-Sell Off אינו מדלג כמעט על אף נכס סיכון. ההמלצה שלנו היא להקטין סיכון בתקופה הקרובה, שצפויה להיות מאופיינת בוולטיליות גבוהה ובהרבה מאוד אי וודאות. עם זאת, ייתכן ותגובת העדר בשווקים תגרום ל- "Overshooting" ותיצור הזדמנויות לטווח הארוך, במיוחד בנכסים שאינם צפויים להיפגע משמעותית מה-Brexit. כרגע, אנו ממתינים לראות מתי המהלך השלילי בשווקים ייעצר, מה יהיו הנזקים שלו ובנוסף, כיצד יגיבו הכלכלה והחברות הבריטיות ליציאה. בהמשך, נתחיל לבחון ולאתר הזדמנויות בנכסים שנפגעו יתר על המידה מהמהלך וייתכן ויכולים להניב ערך רב בטווח הארוך".

מיקלה כרמה, אנליסט ב- UBS Wealth Management מציין כי "נזילות מוגבלת רק תחריף את התנודתיות וזה יקח ימים עד שנראה רמות רגילות יותר של תנודתיות. אנחנו מצפים לתגובה חד משמעית מצד ממשלות ובנקים מרכזיים שתבטא מחויבות לייצוב השווקים. המפגש של ראשי ממשלות האחוד ב-28 בחודש יהיה המבחן הראשון בשביל להבחין כמה יהיו קשוחים במשא ומתן לפרידה מול הבריטים. החשש הוא להתחזקות מפלגות בדלניות במדינות נוספות באירופה. אנחנו מציעים ללקוחות להישאר מחויבים לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלהם ולא לקבל החלטות פזיזות".