נעילה חיובית בבורסה בת"א: סלקום זינקה ב-5.7%

פתיחה חיובית בוול סטריט, עליות חדות באירופה, נטייה לעליות בנעילה באסיה ■ כצפוי: הריבית בישראל נותרה ללא שינוי ■ S&P הורידה את דירוג האשראי של בריטניה

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בעליות שערים, בהתאם למגמה בבורסות אירופה ובבורסות ארה"ב. זאת, לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול בשוקי העולם.

 

החלטת אזרחי בריטניה להיפרד מהאיחוד האירופי - ה"ברקזיט" - מחקה עד כה טריליוני דולרים משוקי המניות בעולם, ואמש התווסף מחיר כלכלי נוסף: סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הורידה את דירוג האשראי המושלם של בריטניה מ-AAA ל-AA.

בנימוקי הורדת הדירוג כותבים כלכלני S&P כי הורדת הדירוג מתבקשת לנוכח חוסר הוודאות הנוגע לכלכלת בריטניה לאחר פרישתה מהאיחוד האירופי. עוד כותבים כלכלני חברת הדירוג כי תחזית הדירוג של בריטניה, גם לאחר הדירוג, נותרת שלילית כך שבמידה ותרחישי האימה יתממשו ירד דירוג האשראי של הממלכה בשלושה שלבים נוספים.

ובישראל, בנק ישראל הותיר אתמול כצפוי את הריבית ללא שינוי על 0.1%, בעוד הבנק המרכזי הוריד את תחזית הצמיחה של הכלכלה הישראלית לשנת 2016 ו-2017.

בשנת 2016 צופה בנק ישראל צמיחה של 2.4% לעומת התחזית הקודמת שצפתה צמיחה של 2.8%, ב-2017 מעריך הבנק צמיחה של 2.9% לעומת 3% בתחזית הקודמת.

בבנק ישראל מעריכים עוד כי הריבית בישראל תעלה עד סוף 2017 פעם אחת בלבד, ל-0.25%.

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו  הוסיפו לרכז עניין על רקע הסכם הפיוס עם טורקיה והציפייה כי השוק הטורקי יצרוך גז מלוויתן ויעזור לפיתוח המאגר.

טבע  מוכרת לענקית התרופות האוסטרלית מיינה קווי מוצר שלה בהיקף של כ-650 מיליון דולר. העסקה מצטרפת לעסקאות אחרות שביצעה טבע בשבועות האחרונים כחלק מהדרישות של רשויות הרגולציה בארה"ב לפני קבלת אישור לרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן.

גיל דטנר מלאומי שוקי הון פרסם היום עדכון להמלצה על מניית בזק . הוא מענקי מחיר יעד מעודכן של 7.7 שקל (ללא שינוי של ממש מהמחיר הקודם), מה שגוזר אפסייד של 7%. והמלצת 'תשואת שוק'. "חשוב לציין כי נוכח האקלים הקודר בשוק ההון, נוכח החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי, בזק מציעה למשקיעים חוף מבטחים איכותי", הוא מציין.

מניות הסלולר פרטנר  וסלקום  זינקו כ-4.5% ו-5.7% בהתאמה, ללא דיווח או סיבה מהותית. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]