המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי, מדד המעו"ף ומדד ת"א-100 ירדו ב-0.6%. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, בעוד בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית מובהקת. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים בירידות.

 

השפעות הברקזיט התפוגגו בשבוע החולף כאשר המדדים המובילים תיקנו מעלה כ-90% מהירידות שרשמו בעקבות הברקיט. מדד ה-S&P השלים עלייה של כ-3% בשבוע בעוד מדד הפוטסי בלונדון נסק בכ-7% בסיכום שבועי. האם המגמה החיובית תימשך או שמא מדובר בתיקון זמני בתוך מגמה יורדת? בבנק אוף אמריקה מעריכים שהתנודתיות הגבוהה בשווקים תימשך והשווקים לא תימחרו באופן סופי את ההשלכות של הברקזיט. 

בורסות אירופה נסחרות כאמור בירידות שערים חדות יחסית בעוד הליש"ט יורדת יותר מ-1% לשפל חדש של 31 שנה. הדאקס נופל ב-1.6% וסקטור הבנקאות נסחר תחת לחץ, בייחוד באיטליה. 

הפחתת מס רווחי הון? לא זה מה שיעודד מסחר בבורסה

בזירת המאקרו המקומית יפורסמו היום נתוני גביית המסים והגירעון הממשלתי. מחר יפורסמו בים היתר נתוני השקעות הזרים במניות בישראל ומכירת הדירות החדשות וביום חמישי יפורסמו יתרות המט"ח של בנק ישראל.

 

מנתוני הבורסה שפורסמו אתמול עולה כי את שני המדדים המובילים בשוק ההון המקומי משכו מטה שלוש מניות הפארמה הדואליות פריגו , טבע  ומיילן , עם צניחות דו-ספרתיות, שבסיכום תקופת מחצית השנה התקרבו בפריגו ל-40% ועמדו על יותר מ-20% במניות טבע ומיילן.

קבוצת דלק  בלטה במסחר במסחר על רקע חשיפת "גלובס" אתמול, לפיה איש העסקים לארי מייזל נמצא במגעים מתקדמים לרכישת מאגרי הגז כריש ותנין, שבבעלות החברה. במתווה הגז, שאותו אישרה הממשלה באופן סופי במאי האחרון, סוכם כי הם יימכרו לשחקן שלישי תוך 14 חודשים. (לסיפור המלא).

בתוך כך, בנק אוף אמריקה העניק אתמול קבוצת דלק המלצת "קנייה" במחיר יעד של 950 שקל - פרמיה של כ-30% על מחיר השוק.

עזריאלי   השלימה אמש את השלב המוסדי של הנפקת אג"ח בהיקף של 2 מיליארד שקל. ההנפקה זכתה לביקושים של כ-3 מיליארד שקל מצד הגופים המוסדיים. הגיוס הינו הנפקה של סדרת אג"ח צמודת מדד (סדרה ד') במח"מ של 7.5 שנים. ריבית הסגירה נקבעה על 1.34%. 

חברות התקשורת, בזק  סלקום  ופרטנר  המשיכו לרכז עניין במסחר לאחר שרשמו אתמול עליות חדות. אתמול נחשף ב"גלובס" כי משרד התקשורת אינו ממהר לבטל את ההפרדה המבנית בין החברות בקבוצת בזק. המשרד צפוי לפרסם שימוע נוסף בעניין זה בשבועות הקרובים.