העליון לא יקיים דיון נוסף על הרשעת זדורוב ברצח תאיר ראדה

השופטת מרים נאור: "היותה של סוגיה בעלת תהודה ציבורית או תקשורתית אינה בגדר עילה משפטית לקיום דיון נוסף" ■ רעייתו של זדורוב: "נבקש משפט חוזר"

רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין
רומן זדורוב / צילום: דודי ועקנין

בית המשפט העליון דחה היום (ג') את בקשתו של רומן זדורוב לקיים דיון נוסף על הערעור בהרשעתו ברצח הנערה תאיר ראדה.

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, שקיבלה את ההחלטה, כתבה: "גם היותה של סוגיה בעלת תהודה ציבורית או תקשורתית אינה בגדר עילה משפטית לקיום דיון נוסף. יש להבחין בענייננו בין העניין הציבורי לבין דרישות הדין. בית המשפט לא יורה על קיום דיון נוסף במקום שאין הצדקה משפטית לעשות כן, יהיה העניין הציבורי רב ככל שיהיה".

אולגה זדורוב, רעייתו של רומן, הגיבה באכזבה מהחלטת העליון. "זה לא נגמר", אמרה, "נמשיך להיאבק לחפותו עד שייצא מהכלא. יש בידינו ראיות חדשות, ובכוונתנו לבקש משפט חוזר".

היא הוסיפה: "היה צפוי שידחו את הדיון הנוסף, לא כל-כך בניתי על זה. יש לנו מספיק דברים שבית המשפט עוד לא ראה ולא דן בהם, ולכן אנחנו הולכים למשפט חוזר. אני חושבת שבכל מקרה צריך לנסות ולהמשיך להילחם עד שבן אדם חף מפשע ישתחרר".

בסוף חודש דצמבר האחרון דחה בית המשפט העליון את ערעורו של זדורוב וקבע כי רצח את ראדה בת ה-13. זדורוב כבר הורשע ברצח פעמיים - ב-2010 ובשנה שעברה, ונגזר עליו מאסר עולם. בראש הרכב השופטים עמד יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, ולצדו ישבו יצחק עמית וצבי זילברטל. השופט דנציגר הסביר אחרי המשפט כי "חזקת החפות גוברת על דעת הרוב".