לאחר דוח התעסוקה: עליות חדות בסיום המסחר באירופה

הסוחרים בעולם הגיבו לפרסום דוח העבודה האמריקאי היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ■ המסחר בארה"ב מתנהל בעליות משמעותיות

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ו') בעליות שערים חדות לאחר פרסום דוח התעסוקה האמריקאי שהיה טוב מהתחזיות המוקדמות. המסחר בארה"ב מתנהל בעליות משמעותיות.

 

תשואות האג"ח הממשלתי האירופי המשיכו לרדת ולראשונה, התאפסו התשואות של האג"ח הממשלתי ההולנדי. תשואות האג"ח הבריטי ל-10 שנים משלימות ירידות של 50 נקודות בחודש.

מניית BP ריכזה עניין לאחר שגולדמן זאקס וג'יי.פי. מורגן העלו את מחירי היעד למניה.

הנפט התאושש ורשם עלייה קלה. אתמול דווח על ירידה המתונה מהצפוי במלאי הנפט השבועיים בארה"ב, שירדו ב-2.2 מיליון חביות בעוד האנליסטים צפו לירידה של 2.6 מיליון חביות. בשוק הסחורות הגיבו המשקיעים לרמות המלאים והנפט ירד אתמול בשיעור חד של כמעט 5%.

כלכלני בנק לאומי ציינו בסקירתם השבועית כי " מומלץ להקטין את החשיפה למניות אירופה, בדגש על סקטור הפיננסים ומדינות הפריפריה, אשר בתקופות של אי וודאות פוליטית/כלכלית מציגים רגישות גבוהה". 

בורסות אסיה נסחרו היום (ו') במגמה שלילית. 

 

היום ב-15:30 פרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה לחודש יוני. על פי התחזיות המוקדמות, המשק בארה"ב הוסיף בחודש החולף 174 אלף משרות, לאחר דוח חלש במיוחד בחודש מאי, עם תוספת של 38 אלף משרות בלבד. שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.8% מ-4.7%. אולם, כאמור, הנתונים הפתיעו לטובה.

עוד לפני פרסום הדוח, פורסם אתמול ב-15:15 שעון ישראל סקר ה-ADP, שהצביע על תוספת של 172 אלף משרות חדשות בסקטור הפרטי ביוני, לעומת צפי לתוספת של 158 אלף משרות לאחר הוספה של 173 אלף משרות בסקר לחודש מאי.