אפקט פתיחת ההגרלות בראשון לציון במחיר למשתכן? בשבועיים האחרונים עלה היקף מוציאי תעודות הזכאות לפרויקטים במסגרת מחיר למשתכן בכ-11.5% מרמה של 36,448 תעודות זכאות ב-26 ביוני לרמה של 40,673 תעודות זכאות שהונפקו נכון להיום (א'). כך עולה מנתוני מטה הדיור במשרד האוצר שהגיעו לידי "גלובס".

מדובר בהמשך הגידול במספר מוציאי תעודות הזכאות, כאשר בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה של כ-40% בהוצאת תעודות הזכאות. ייתכן שהאפשרות להוצאת התעודות בהליך מקוון ללא צורך להגיע למשרדי החברות שעוסקות בכך תרם לעלייה במספר תעודות הזכאות, או גם העובדה כי ההרשמה לפרויקטים הראשונים בראשון לציון נפתחה במקביל להודעה על הוצאת מכרז לקבלנים וליזמים בעיר הרצליה.

אישוש לעובדה שפתיחת ההרשמה להגרלות בראשון לציון הזניקה את מספר מוציאי תעודות הזכאות ניתן למצוא בעובדה שבשבוע שבו נפתחה ההרשמה להגרלות, שבוע שעבר, נרשם הביקוש הגדול ביותר להוצאת תעודות זכאות. כך, בשבוע זה הוצאו 2,927 תעודות, המספר הגבוה ביותר מאז ינואר. נזכיר כי ההגרלות שנפתחו להרשמה בראשון לציון מתייחסות לארבעה פרויקטים שונים ול-396 יחידות דיור מוזלות סך הכל.

 

נתונים ראשונים על אודות הביקוש להגרלות עצמן בראשון לציון מחזקים גם הם את הטענה שמדובר במיקום שעתיד, ככל הנראה, למשוך את מספר הזכאים הגדול ביותר. כך, ימים ספורים לאחר פתיחת ההרשמה, שעתידה להימשך כחודש ימים, קרוב ל-14 אלף משקי בית כבר נרשמו. יחס הזכייה לעומת היצע הדירות שיצאו, נכון להיום, להרשמה, עומד כעת על 1 ל-35 זכאים בציבור הרחב ו-1 ל-26 זכאים בני מקום.

נזכיר כי בראשון לציון נסגרו מכרזים למעט יותר מאלף יחידות דיור מוזלות, כך שהרשמה להגרלות נוספות צפויה להיפתח בהמשך. במקביל, לא מן הנמנע כי מספר הנרשמים להגרלות שכבר נפתחו עוד יאמיר בחודש הקרוב, כך שסיכויי הזכייה כעת, בשבוע הראשון להרשמה, עוד עשויים להשתנות לטובה או לרעה.

עוד נזכיר כי מחירי הדירות המוזלות במחיר למשתכן בראשון לציון צפויים לעמוד על החל מ-813 אלף שקל כולל מע"מ לדירות בנות 80 מ"ר, החל מכ-1.016 מיליון שקל כולל מע"מ לדירות בשטח 100 מ"ר והחל מכ-1.22 מיליון שקל כולל מע"מ לדירות בשטח 120 מ"ר. נזכיר שעל פי תנאי המכרז, כל דירה תכלול חניה ומרפסת.