אריאל טלבי, מנכ"ל TAKANTO, דיבר היום (ד') בוועידת MAD של "גלובס".

"לפני כמה חודשים קיבלתי טלפון מחברה מסינגפור שתהו אם להיכנס לתחום המציאות המדומה או שמדובר בשיגעון חולף. הם אמרו לי: 'תגיע לפגישה בלי מספרים וסטטיסטיקה ותסביר למה זה כ"כ מיוחד ולמה זה משנה את מה שכולנו מכירים?'. אז הגעתי עם שקף אחד".

"מציאות מדומה היא הראשונה שמצליחה לסגור את הפער בין המסר ליעד. יש פה ערך מוסר אדיר לאנשי שיווק. תארו לעצמכם שיש לכם שלט באיילון עם קמפיין ואתם יודעים בערך כמה עברו שם בכביש ובערך כמה צפו בזה. מציאות מדומה יכולה לעקוף את המשתמש ולדעת בדיוק היכן הסתכל במשך כמה זמן ואיך הם הרגישו בזמן שצפו במסר. זה משהו שלא היה קיים עד היום".

"אז לשמחתי, זה אכן עזר לשכנע את אותה חברת הפקות. אבל זה מעבר לזה - בשנתיים האחורונת זה באז וורד, סמסונג וגוגל מובילות את התחום אבל יש עוד חברות שלאט-לאט נכנסות לנושא. סאצ'י וסאצ'י זיהו את המגמה הזו גם".

"הנה רשימה קטנה וחלקית מאוד של חברות שעובדות במציאות מדומה. מה שיפה זה שכל החברות האלה הן מכל הסוגים ומכל המינים. כשהן התחילו לאמץ את הטכנולוגיה, כל אחת מהן לקחה את זה לכיוון אחרת ומספקת חוויה שונה". 

"במצלמות - ורסיות של 360, עם מצלמות על הראש - יש מצלמות של מאות דולרים ושל עשרות אלפי דולרים. ההיבט השני זה אנימציה, ומעבר לזה האינטראקטיבי האינמציה והווידאו. הקארדבורד. יש חברות שמנסות להשתמש בזה ככלי עסקי למכירה ולאימון של היועצים שלהם. לייצר טראפיק בתוך החנויות. יש מאבק גדול בעולם התיירות בין הדיגיטל לבין החברות הפיסיות והן ניסו לייצר ערך כדי להיכנס לחנויות". 

"דוגמא אחרת היא מה שמקדולנדס עשתה בשבדיה. הקופסא הופכת לקארדבורד שעם קוד נסרק זה הופל למשחק של 360 - גימיק נחמד וצעצוע חדש". 

"היום אפשר כבר לקחת כל שלב באבולוציה הזו להשיג כל תוכן פרסומי ולהציג אותו ב-VR. אין היום מספיק תכנים, אבל לאט לאט נראה שהתחום צובר תאוצה".

"ועוד משפט חשוב שנאמר בהקשר הזה על-ידי סאצ'י אנד סאצ'י: הטכנולוגיה מייצרת את ההזדמנות - הקריאיטיביות מייצרת את הערך".