שוקי ההון ממשיכים לרתוח, ואפשר להבין למה. סביבת הריבית האפסית ממשיכה למשוך יותר ויותר משקיעים לאפיקי השקעה שכן יתגמלו אותם בתשואה סבירה, אפילו אם הסיכון גדל, ושוק המניות הוא האפיק העיקרי.

קחו לדוגמה את מניית מובילאיי , אחת מחברות ההיי-טק המצליחות בישראל: זו נסקה באחרונה למחיר שיא מתחילת השנה, בין היתר על רקע השת"פ שעליו הכריזה עם ב.מ.וו ועם אינטל לפיתוח מכונית אוטונומית - שת"פ שאמור למקם אותה באותה שורה עם גוגל, לפחות במאמציה של האחרונה לפתח מכונית שתנהג במקומנו.

שת"פ זה, עוד לפני שהוכרז, עשה את שלו למחיר המניה והיא נסקה לרמות שיא מתחילת השנה. לכן, לא מפתיע שאחד ממייסדיה החליט להמיר חלק ממניותיו למזומן ולהוכיח שלא תמיד צריך למכור את כל החברה כדי להיפגש עם מזומן. כשהחברה היא ציבורית ומצליחה, מספיק מדי פעם לשחרר חבילה של מניות לשוק כדי להגדיל את רכיב המזומן בחשבון העו"ש האישי.

ממעקב "גלובס" אחר תנועות בעלי עניין עולה כי פרופסור אמנון שעשוע, אחד משני מייסדי החברה, היו"ר והמוח הטכנולוגי שמאחוריה, מכר בשליש האחרון של חודש יוני חבילה של 600,349 מניות במסגרת המסחר השוטף, לפי מחיר מכירה ממוצע של 40 דולר למניה ותמורת 24 מיליון דולר, 95 מיליון שקל.

את המכירה, ואחרות דוגמתה, ביצע שעשוע באופן "עיוור", כלומר שלו אישית אין שליטה על עיתוי המכירה ועל מחירה. כמו כן, מן הראוי לציין כי מכירה זו בוצעה לפני שמובילאיי הודיעה על השת"פ לעיל. ההודעה פורסמה ביום הראשון של יולי, ובעקבותיה השלימה המניה עלייה של 13%. החברה נסחרת כרגע לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר.

מאז הנפקת החברה ובמסגרתה, מכר שעשוע מניות של מובילאיי תמורת 265 מיליון דולר (כמיליארד שקל! כמובן, ברוטו לפני מס). הוא נותר עם החזקה של כ-4% מהון החברה, ששווה 1.6 מיליארד שקל.

עמיתו להקמת החברה, אבירם זיו שמשמש כמנכ"ל, מכר מניות תמורת 241 מיליון דולר ונותר עם החזקה זהה לזו של שעשוע. עם זאת, נזכיר שלשניים יש חבילות אופציות מפנקות שמגלמות עבורם הטבות נוספות ששוות מאות מיליוני דולרים.