בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת; ARM זינקה ב-41%

נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ עליות בוול סטריט ■ קבוצת סופטבנק תרכוש את חברת השבבים הבריטית ARM בעסקת מזומן שנאמדת ביותר מ-32 מיליארד דולר

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר שהמסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת. זאת, בהתאם למגמה שאפיינה את שוקי העולם בסוף השבוע עקב פיגוע הטרור בצרפת וניסיון ההפיכה בטורקיה. המסחר בניו יורק מתנהל כעת בעליות.

 

"נראה כי השווקים באסיה לא מושפעים מהסגירה השלילית במדד ה-S&P ביום שישי או מניסיון ההפיכה בטורקיה", סבור אנגוס ניקולסון מחברת הברוקראז' IG. "השבוע יכריע האם האירועים בעולם יגרמו רק לתיקון קל במסלול הראלי או שהמגמה תתהפך בחדות", אמר.

זירת המאקרו האירופאית דלה היום, והמשקיעים ימשיכו לעקוב בדריכות אחר המצב בטורקיה ולעכל את השלכות הפיגוע בניס שבצרפת. 

קבוצת ההשקעות היפנית סופטבנק  הגיעה להסכמות לרכישת קבוצת ARM Holdings  הבריטית בעסקת מזומן שנאמדת ביותר מ-32 מיליארד דולר, כך לפי דיווח במרקטווץ'. ARM מספקת בין היתר שבבים לתעשיית הסלולר כך שרכישתה תעניק לסופטבנק אחיזה גדולה יותר בתעשייה זו.

מניית אפי פיתוח , הנסחרת בבורסה בלונדון, מזנקת לאחר שאפריקה ישראל דיווחה היום כי היא, בעל השליטה לב לבייב ומחזיקי אגרות החוב (סדרות כ"ו-כ"ח) מנהלים דיונים לגיבוש מתווה מוסכם למכירת מלוא החזקות החברה באפי פיתוח, זרוע הפעילות של הקבוצה ברוסיה, ללבייב.

המסחר בבורסות אסיה, כאמור, ננעל במגמה מעורבת, כאשר ביפן לא התנהל היום מסחר לרגל ה-Bank Holiday.

 

בסין פורסם היום כי מחירי הבתים טיפסו ב-0.7% ביוני, קצב נמוך יותר מהחודשיים האחרונים - כ-0.8% במאי ו-1.03% באפריל. נזכיר כי בועת הדיור בסין המשיכה להתנפח גם השנה כאשר בשיעור שנתי המחיר הממוצע של הבתים החדשים ב-70 ערים במדינה טיפס בכ-5.5% ביוני. זאת, לעומת קצב עלייה של כ-4.96% ביוני ו-4.1% באפריל.