מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה; הריבית נותרה ללא שינוי

נגיד הבנק המרכזי האירופי הכריז שגובה הריבית יוותר על כנו - 0% ■ נעילה חיובית באסיה ■ מניית איזי ג'ט צונחת בצל פרסום דוחות רבעוניים חלשים

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ג') במגמה מעורבת, זאת בהמשך למגמה חיובית שנרשמה בנעילת המסחר באסיה, לאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים. היום נגיד הבנק האירופי יכריז על מדיניות מוניטרית עתידית בגוש האירו לחודש הבא. 

 

הבנק המרכזי האירופי הודיע שהריבית ביבשת תיוותר ללא שינוי, ברמה של 0%, כאשר הריבית על הפקדונות נותרה ברמה השלילית של מינוס 0.4%. בהמשך תתקיים מסיבת עיתונאים שבה צפוי להתייחס נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, להמשך המדיניות המוניטרית ביבשת. 

מניית Easyjet Plc  צונחת ומעיבה על סקטור תיירות באירופה. תוצאות הרבעון השלישי של חברת התעופה מצביע על ירידה בהכנסה הכוללת בשיעור של 2.6% ל-1,196 מיליון ליש"ט. הירידה קשורה בעיקר לביטולים ואירועים חיצוניים משמעותיים ובעיקר הברקזיט. אל מול הירידה בהכנסות מדווחת החברה על גידול במספר הנוסעים ברבעון השלישי ל-20.2 מיליון - גידול של כ-6%. 

בעיתונות הכלכלית ביפן פורסמו הערכות כי הממשל היפני עתיד להשיק חבילת תמרוץ חדשה לשוק בהיקף של לפחות 20 טריליון ין יפני (188 מיליארד דולר), על מנת לעזור למשק המקומי להיחלץ מהדפלציה ומהשלכות הברקזיט. על פי הפרסומים, הם מתבססים על מקורות יודעים עניין. נזכיר כי טרם הדיווחים הטריים, הערכות בשוק היו לחבילה מצומצמת בחצי, כ-10 טריליון ין.

"כל העיניים מופנות ליפן הבוקר, למרות שרוב הכלכלנים עדיין טוענים כי נדרשות רפורמות מקוריות על מנת להחזיר את המדינה לנתיב הנכון", ציינו הבוקר ב-IG.

מניית נינטנדו המשיכה להיסחר בתנודתיות עזה, לאחר שאמש דווח כי השקת המסחר הפופולרי "פוקימון גו" מתעכבת ביפן.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]