לאחר הסרטון מעורר המחלוקת מיום הבחירות לכנסת בו הזהיר כי הערבים נוהרים לקלפיות, ראש הממשלה פונה לציבור הערבי במסר פייסני: בסרטון, שפורסם בעמוד הפייסבוק הרשמי של ראש ממשלת ישראל המונה 124 אלף חברים בלבד ולא בעמוד "בנימין נתניהו" לו יש יותר ממיליון עוקבים, נתניהו הדגיש שהתנצל בעבר על דבריו - ומבקש לפתוח דף חדש עם חמישית מאזרחי המדינה.

"לפני שנבחרתי, אמרתי שהמצביעים הערבים באים לקלפיות בהמוניהם", אמר נתניהו בפתח הסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת. אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל לקחת חלק בחברה הישראלית - בהמוניכם. עיבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם".

"ישראל חזקה בזכות - ולא למרות - הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה", הוסיף נתניהו. "למעלה מ-20% מאזרחינו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההי-טק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר".

"לכבד מיעוטים הוא לא רק הדבר הנכון לעשות, הוא גם חיוני לקדמה שלנו להתפתחות שלנו", המשיך ראש הממשלה. "אבל אין די בדיבורים על שוויון הזדמנות ועל השקעות. מה שקובע הוא המעשים. ואני גאה על כך שהממשלה בראשותי קיבלה לאחרונה החלטה להשקיע משאבים גדולים מאוד בקהילות הערביות. היישובים הערביים זוכים לתמיכה חסרת תקדים בתשתיות ציבוריות, בתחבורה, בתעסוקה, ברווחה, בעוד הרבה תחומים. והסיבה לכך היא פשוטה. העתיד שלכם הוא העתיד שלנו".

"נכון, עדיין נותרו פערים מאוד משמעותיים", המשיך. "אני לא אשכח לעולם את השיחה שקיימתי באחת מוועדות הכנסת עם אישה מוסלמית צעירה שבעלה ובניה נרצחו, נורו למוות, באחת הערים הערביות. היא רעדה, היא התחננה בפניי, אמרה לי: 'ראש הממשלה, תגביר את החוק והסדר בישוב בו אני חיה'. זה בדיוק מה שאנחנו עושים".

נתניהו הזכיר בסרטון גם את התכנית שהעבירה ממשלתו לחיזוק המגזר הערבי: "אתמול אישרה הממשלה חקיקה לחיזוק משמעותי של החוק והסדר ביישובים הערביים. הם משוועים לשחרור מעול הפשע, מעול האלימות. החזון שלי הוא שילדים וילדות ערבים יגדלו בבטחה בידיעה שאין דבר שהם לא יוכלו להשיג במדינת ישראל, כאזרחים שווי זכויות ובעלי ערך בדמוקרטיה שלנו, בכלכלה שלנו, בחברה שלנו".

"היום אני מבקש מכולכם להצטרף אליי במאמץ הזה", סיכם נתניהו. "לכל אחד ואחת מאתנו יש תפקיד. על היהודים והערבים להושיט יד זה לזה, להכיר את המשפחות, להקשיב זה לזה. על היהודים והערבים להפגין זה כלפי זה את אותו יחס של כבוד והגינות שהייתם רוצים שאחרים יפגינו כלפי המשפחות שלכם. הארץ שלנו קטנה מדי וגם יקרה מדי כדי להכיל כל כך הרבה מחלוקות ושטנה. הבה נפעל יחד, ערבים ויהודים כאחד, כדי להתקדם קדימה בחתירה הנאצלת לעבר שוויון וכבוד לכולם. אני מאמין בזה, אני בטוח שגם אתם".

התגובות לסרטון לא איחרו להגיע: "פנייתו הנרגשת של מר נתניהו לתושבי טייבה ורהט באנגלית מעלה חיוך וסימני שאלה על הרקע לספין הזה", אמר ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת). "אם ראיתם רעידות קלות בסרטון זה בגלל שגם הצלם נקרע מצחוק".