לאומי קארד משיקה אפליקציה המחליפה את כרטיס האשראי

האפליקציה תאפשר לשלם באמצעות הצמדת הסמארטפון למסוף Contactless בבית עסק ■ נכון להיום ניתן להשתמש באפליקציה בכ-15% מבתי העסק ורק במכשירי אנדרואיד

חגי הלר / צילום: ששון טירם
חגי הלר / צילום: ששון טירם

חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד השיקה היום אפליקציה הנקראת לאומי קארד Pay, האמורה להחליף את כרטיס האשראי עצמו. האפליקציה תאפשר לשלם באמצעות הצמדת הסמארטפון לכל מסוף Contactless בבית עסק, באמצעות טכנולוגיית ה-NFC.


תחילה, ניתן יהיה להשתמש באפליקציה בכ-15% מבתי העסק. לדברי לאומי קארד, כיום ישנם אלפי מסופי Contactless, כאשר מדי חודש מצטרפים כאלף מסופים מסוג זה. בכל עסק שבו יש מסוף ללא מגע, ניתן יהיה לעבוד מול האפליקציה של לאומי קארד, ללא צורך בשינוי כלשהו במסוף של בית העסק.


נכון להיום, האפליקציה תהיה פתוחה למשתמשי אנדוראיד בלבד, אשר לדברי החברה מהווים 80% מלקוחותיה. כמו כן, בינתיים תהיה האפליקציה פתוחה לכרטיסי מאסטרקארד בלבד, כאשר בשבועות הקרובים גם כרטיסי האשראי עם המותג ויזה של החברה ייפתחו לשימוש באפליקציה זו. השימוש בשירות זה יינתן בעסקאות של עד אלף שקלים.


בשנים האחרונות ניסו חברות כרטיסי האשראי לפתח אמצעי תשלום באמצעות טכנולוגיית ה-NFC. ישראכרט השיקה שימוש שכזה, אך בשיתוף פעולה רק עם הרשתות סופר פארם וארומה. כאל הייתה במגעים להסכם שכזה עם חברת סלקום, אך בסוף המהלך לא יצא אל הפועל. בכאל אומרים היום כי גם הם נערכים לביצוע תשלומים באמצעות הסמארטפון וכי הם אמורים להשיק אפשרות כזו בשנה הבאה, בהתאם לחדירת מסופי ה-EMV לשוק.


מנתונים שהציגה היום לאומי קארד עולה כי היקף התשלומים באמצעות הטלפון הנייד עמד בארה"ב על 26 מיליארד דולר אשתקד, ועד שנת 2020 הוא צפוי להגיע ל-503 מיליארד דולר.


אוהד מימון, סמנכ"ל פיתוח עסקי ואסטרטגיה בלאומי קארד מסר היום: "הסמארטפון הוא חלק בלתי נפרד מחיינו, במיוחד בישראל. היום אנו גאים לסמן את הדרך שאליה תתפתח תעשיית התשלומים בישראל".