אורנשטיין אישר מכירת אפי פיתוח ללבייב

אברהם (נובו) נובוגרוצקי: מכירת אפי פיתוח למר לבייב מסמנת את האופק החיובי לגיבוש הסדר החוב של החברה האם, אפריקה ישראל השקעות, לטובת בעלי האג"ח והמשך הפעילות השוטפת של החברה

לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי
לב לבייב אברהם נובוגרוצקי / צילום: תמר מצפי

נשיא בית המשפט המחוזי השופט, איתן אורנשטיין, אישר הערב את מכירת אפי פיתוח לאיש העסקים ובעל השליטה באפריקה ישראל, לב לבייב. החלטת השופט אורנשטיין למעשה מקבלת את סעיף 350 לחוק החברות שמתיר לבית המשפט להפעיל שיקול דעת במסגרת הסדרי חוב ומתיר לה שלא לכנס את האסיפה הכללית לצורך מימוש נכסים.

מנכ"ל אפריקה ישראל, אברהם (נובו) נובוגרוצקי אמר הערב כי ״מכירת אפי פיתוח למר לבייב כפי שאושרה על ידי כבוד השופט אורנשטיין מסמנת את האופק החיובי לגיבוש הסדר החוב של חברת האם אפריקה ישראל השקעות בטווח הקצר לטובת בעלי האג״ח והמשך הפעילות השוטפת של הקבוצה. אני בטוח שבדיון מושכל , כפי שהתנהל עד היום, ניתן יהיה להגיע לחברה בעלת יכולת לשרת את החוב ואף לחלק דווידנדים לבעלי המניות".

יש לציין כי החלטת השופט אורנשטיין מאפשרת למעשה להוציא את הסדר החוב הכולל של אפריקה ישראל לפועל, כלומר להכניס את המגעים בין נציגויות מחזיקי האג"ח לחברה להילוך גבוה מה שישפר את עמדות כל הצדדים הנוגעים בדבר בדרך להבראת החברה שנכנסת להסדר חוב שני תוך שנים ספורות.

השבוע נחשף ב"גלובס" כי לאחר השלמת המכירה של אפי פיתוח ללבייב, יהיה מוכן האחרון להזרים לחברה סכום נוסף במזומן של כ-500 מיליון שקל כשבמקביל יוותר על הדרישה לבצע מחיקה אבסולוטית של חוב ובמקום זאת יבקש להמיר חוב למניות כשיחסי ההמרה ושווי החברה לצורך ההמרה יקבעו במו,מ בין החברה לנציגויות מחזיקי האג"ח.

אתמול, לאחר חשיפת "גלובס" החל גל רכישות אג"ח ומניות של אפריקה כשסדרה כ"ח שנחשבת לסדרה המדוכאת של החברה כבר נושקת למחיר של 70 אגורות לע"נ. יש לציין שבתחילת השנה קיבלו מחזיקי האג"ח ומחזיקי אפריקה אגח כח סכום נוסף במזומן מה שהופך את ההשקעה הזו למי שרכש אותה אך לפני זמן קצר במחיר נמוך של 40 אגורות להשקעה המוצלחת של השנה. יש לציין שהראלי לא פסח גם על סדרות אפריקה אגח כז  ואפריקה אגח כח .