מניית תדיראן הניבה 1,400% בארבע שנים; כמה שווה ממרוד?

הרווח הנקי של חברת המזגנים הגיע ברבעון השני ל-24 מיליון שקל, עלייה של 31% מהרבעון המקביל ■ תדיראן שבשליטת משה ממרוד תחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל לבעלי המניות

משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'
משה ממרוד, מנכ"ל ובעל השליטה של קבוצת תדיראן / צילום: סיון פרג'

יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס  הציגה הבוקר (ג') תוצאות כספיות חיוביות לרבעון השני של השנה. הכנסותיה קפצו ב-31% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והגיעו ל-241 מיליון שקל, הרווחים זינקו ב-140% ל-24 מיליון שקל.

מניית תדיראן הגיבה לתוצאות בחיוב, השלימה זינוק של יותר מ-70% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של כ-750 מיליון שקל. בארבע השנים האחרונות הניבה מניית תדיראן הולדינגס תשואה של 1,400% לבעלי המניות.

בסיכום הרבעון נהנתה תדיראן מצמיחה בהיקפי המכירה בפעילות המרכזית שלה, המתרכזת בשוק המזגנים. צמיחה זו, לצד "שיפור בעלויות הרכש", סייעה לה לשפר את הרווחיות הגולמית שלה, שקפצה ב-57% ל-61 מיליון שקל ושיעורה מהמכירות עלה ליותר מ-25%, לעומת 21% ברבעון המקביל אשתקד. גם בשורה התפעולית מציגה תדיראן שיפור גם בהיקף וגם בשיעור מהמכירות, וזאת למרות עלייה בתשלומי המסים שרשמה.

בנוסף, נהנתה תדיראן ברבעון השני מרווח של 4 מיליון שקל מהכנסות בגין מכירת זכויות ההפצה של המותג בלומברג. המכירה, בשנה שעברה לחברה המתחרה ראלקו, תרמה גם היא לשיפור המשמעותי בשורה התחתונה.

בסיכום מחצית השנה המגמה דומה, עם זינוק של 25% במכירות שהצטברו ל-393 מיליון שקל וקפיצה של 140% ברווח הנקי שהתקרב ל-33 מיליון שקל, אחרי שיפור ברווח הגולמי והתפעולי.

במקביל לדוחות הודיעה תדיראן על חלוקת דיבידנד בהיקף של 15 מיליון שקל לבעלי המניות.

תדיראן הולדינגס עוסקת ביבוא, יצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. בנוסף החברה מציעה מוצרי חשמל 'קטנים' לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה.

משה ממרוד, מנכ"ל החברה ובעל השליטה (מחזיק 74% מהמניות בשווי 550 מיליון שקל), מסר היום כי "כמו בארבעת הרבעונים הקודמים, גם ברבעון השני של 2016 תדיראן הציגה תוצאות חזקות בכל הפרמטרים התפעוליים, עם המשך צמיחה דו-ספרתית נאה בהכנסות ורווחיות משופרת בפעילות הליבה, כל זאת תוך גידול בתזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת.

"הישגים אלו הינם תוצאה של שילוב בין צמיחה בריאה בשוק המזגנים לבין מיצובה החזק של תדיראן כחברה וכמותג מובילים, והתמקדות בתחומי הליבה תוך חתירה מתמדת לחדשנות ולשיפור מבנה העלויות. התוצאות העסקיות המשופרות ממחישות את הצלחת המהלכים שביצענו בשנים האחרונות ואת האסטרטגיה העסקית הממוקדת של הקבוצה".

התוצאות החיוביות נרשמות לאחר שבשנה שעברה החליטה תדיראן לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל 'לבנים' (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכדומה), ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.

בפסגות מציינים היום כי "החברה צומחת בקצבים גבוהים משמעותית מציפיותינו, בשל הצמיחה הגבוהה בשוק המזגנים. אנו צופים כי הצמיחה העתידית תהיה מתונה הרבה יותר ותסתכם בכ-1%-2% בשנה. החברה מייצרת תזרים מזומנים גבוה (גם לאחר תשלום מיסים מלאים החל מהשנה הבאה) ומחלק דיבידנדים נאים. אנו משמרים את המלצת הקניה ומעלים את מחיר היעד ל-105 שקל".