נעילה מעורבת בבורסה בת"א; שותפויות לוויתן נפלו

מגמה מעורבת בבורסות אירופה, יציבות בוול סטריט ■ טבע תרכוש תמורת 500 מיליון דולר את חברת Anda שבבעלות אלרגן, שהיא המפיצה הרביעית בגודלה של תרופות גנריות בארה"ב

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א ננעל  היום (ד') במגמה מעורבת, על רקע מגמה מעורבת באירופה ויציבות במסחר בוול סטריט. המסחר בבורסות אסיה ננעל מוקדם יותר במגמה שלילית. מחזור המסחר בתל-אביב הסתכם היום בכמיליארד שקל. 

 

אתמול רשמו מניות הבנקים באירופה ירידות חדות בצל החשש מהנכסים המסוכנים שלהם. הבנק האיטלקי Monte dei Paschi, הבנק הוותיק ביותר באירופה, עומד במרכז הסערה לאחר שלא עמד במבחני הלחץ שערכו הרשויות בגוש האירו לבנקים ברחבי היבשת. שיעור ההלוואות המסוכנות של הבנק האיטלקי, כמו גם של בנקים אחרים במדינה גבוה מאוד וראש הממשלה האיטלקי מטאו רנצי אמר כי הוא מודאג מכל סקטור הבנקאות ביבשת. רנצי, אגב, הביע נכונות לספק לבנקים במדינה חבילת חילוץ במידת הצורך, בניגוד לכללי האיחוד האירופי (לפיהם רק הנושים צריכים לסייע למוסדות הפיננסים).

האם איטליה היא המוקש הבא בכלכלת אירופה אחרי הברקזיט?

ללא נתוני מאקרו שיפורסמו השבוע בזירה המקומית המשקיעים מתמקדים בנתונים מעבר לים, ביניהם החלטת הריבית בבריטניה ביום חמישי ודוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי. לפי הערכות דוח חזק מהצפי עשוי להוביל את הפד להעלות את הריבית כבר בספטמבר. עם זאת, יש לציין כי אומדן הצמיחה שפורסם בשבוע שעבר אכזב והצביע על קצב צמיחה בשיעור של 1.2% ברבעון השני, הרבה מתחת לתחזיות.

פחות מיממה לאחר שהודיעה על השלמת העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה - רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, אקטביס - היום מדווחת טבע  על רכישה נוספת, וגם בה המוכרת היא אלרגן. טבע תרכוש תמורת 500 מיליון דולר את חברת Anda שבבעלות אלרגן, שהיא המפיצה הרביעית בגודלה של תרופות גנריות בארה"ב. 

יצרנית תמציות הטעם פרוטרום  ממשיכה בגל הרכישות שלה: החברה הודיעה היום על חתימת הסכם לרכישת 100% ממניות החברה האירית רדברוק, בתמורה לכ-44.8 מיליון דולר. הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית, המבוסס על ביצועיה העסקיים העתידיים של החברה האירית. העסקה מומנה באמצעות חוב בנקאי.(לסיפור המלא).

 

סודהסטרים  סיכמה אתמול את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 17.2% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-119.2 מיליון דולר. בחברה מסבירים את העלייה במכירות בצמיחה דו ספרתית בכל אזורי הפעילות הגיאוגרפיים. בשורה התחתונה, מדווחת סודהסטרים על זינוק של 121% ברווח הנקי, הסתכם ב-7.8 מיליון דולר. מניית החברה זינקה אתמול בניו-יורק ביותר מ-16% ופתחה פער ארביטראז' מול ת"א בשיעור של כ-2%.

תדיראן  דיווחה אתמול על זינוק של 31% ברווח הרבעוני ל-24 מיליון שקל. מניית החברה זינקה אתמול בעקבות התוצאות ובסך הכל השלימה עלייה מרשימה של כ-1,400% ב-4 שנים.