עליות מתונות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט מעל 41 דולר

ירידות שערים בבורסות אירופה; נעילה מעורבת בבורסות אסיה ■ הנפט ממשיך לרכז עניין לאחר שצנח מתחת ל-40 דולר לחבית ■ עונת הדוחות בעיצומה: אחרי נעילת המסחר תפרסם טסלה את תוצאותיה

בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס
בורסה עליות וול סטריט / צלם: רויטרס

עליות מתונות נרשמו בסיום המסחר היום (ד') בוול סטריט, כשברקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה שלילית, כאשר מדד הדאו-ג'ונס השלים את רצף הירידות היומי הארוך ביותר זה שנה - רצף של 7 ימים.

 

ביום ו' הקרוב יפרסם משרד העבודה האמריקאי את דוח התעסוקה החודשי ליולי, ונראה כי דוח טוב, בשילוב התוצאות הכספיות הטובות שעליהן מצביעות החברות בדוחות שהן מפרסמות, יגבירו את הסבירות להעלאת ריבית. תוצאות מאכזבות, לעומת זאת, עשויות להוריד מהפרק הורדת ריבית בטווח הנראה לעין. 

"שוק העבודה נותר אחד ממוקדי הדאגה של הפד. למרות שהבנק המרכזי האמריקאי רומז על העלאת ריבית אפשרית עוד בשנת 2016, אם הנתונים שיפורסמו יצביעו על האטה, לא סביר שהריבית תעלה השנה", אמרה האנליסטית אנה טקר. 

ברקע, נזכיר, ביום שישי האחרון פורסם בארה"ב נתון מאכזב שלפיו הכלכלה במדינה צמחה ברבעון השני ב-1.2% בלבד, בעוד שקונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על קצב צמיחה של 2.6%. למרות שהנתון לא עמד בתחזיות, חשוב לציין כי מדובר בעדכון הצמיחה הראשון מתוך שלוש, כך שייתכן שנתון זה עוד ישתנה - למעלה או למטה. 


הבנקים באירופה מלבים את חשש המשקיעים

באירופה, מניות הבנקים המשיכו לרשום ירידות חדות בצל החשש מהנכסים המסוכנים שלהם. הבנק האיטלקי Monte dei Paschi, הבנק הוותיק ביותר ביבשת, עומד במרכז הסערה לאחר שלא עמד במבחני הלחץ שערכו הרשויות בגוש האירו לבנקים ברחבי היבשת. שיעור ההלוואות המסוכנות של הבנק האיטלקי, כמו גם של בנקים אחרים במדינה, גבוה מאוד, וראש הממשלה האיטלקי מטאו רנצי אמר כי הוא מודאג מכל סקטור הבנקאות ביבשת. רנצי, אגב, הביע נכונות לספק לבנקים במדינה חבילת חילוץ במידת הצורך, בניגוד לכללי האיחוד האירופי (שלפיהם רק הנושים צריכים לסייע למוסדות הפיננסים).

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 15:15 פורסמו נתוני שוק העבודה במגזר הלא חקלאי, שהצביעו על תוספת של 179 אלף משרות בחודש יולי. האנליסטים חזו תוספת של 171 אלף משרות חדשות, לאחר שבחודש יוני נוספו 172 אלף משרות.

 

עונת הדוחות בארה"ב בעיצומה, ונראה כי לעת עתה מרבית החברות מפתיעות את השוק עם תוצאות טובות מהמצופה כאשר למעלה ממחציתן דיווחו על עלייה בהכנסות ועל עלייה ברווחיות. לאחר נעילת המסחר תפרסם יצרנית המכוניות טסלה  את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני.

טבע  לא עוצרת: פחות מיממה לאחר שהודיעה על השלמת העסקה הגדולה ביותר בתולדותיה - רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן, אקטביס - היום היא מדווחת על רכישה נוספת, וגם בה המוכרת היא אלרגן. טבע תרכוש תמורת 500 מיליון דולר את חברת Anda שבבעלות אלרגן, שהיא המפיצה הרביעית בגודלה של תרופות גנריות בארה"ב. העסקה תושלם, בכפוף לאישור ה-FTC (רשות הסחר הפדרלית האחראית על ההגבלים העסקיים בארה"ב), במהלך המחצית השנייה של 2016. (לסיפור המלא)

אופיס דיפו  מסכמת את הרבעון עם רווח של 210 מיליון דולר (38 סנט למניה) לאחר שברבעון המקביל אשתקד רשמה הפסדים של 58 מיליון דולר. החברה רשמה רווח המתואם של 3 סנט למניה ברבעון, כאשר האנליסטים צפו רווח של 6 סנט. הכנסות החברה ברבעון ירדו ל-3.22 מיליארד דולר, בהשוואה ל-3.44 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה הכריזה על תוכנית של שלוש שנים להגדלת הרווחיות שלה.

סיוה  ריכזה עניין ועולה בשיעור חד תוך שהמניה מרכזת מחזורי מסחר גבוהים. החברה דיווחה על תוצאות כספיות מרשימות ברבעון החולף וסיפקה תחזיות טובות לרבעון הקרוב. 

סודהסטרים  ריכזה עניין לאחר שזינקה אמש ביותר מ-16%. זאת, על רקע התוצאות הכספיות שפרסמה, שהצביעו על עלייה של 17.2% בהכנסות, אשר הסתכמו ב-119.2 מיליון דולר. בחברה מסבירים את העלייה במכירות בצמיחה דו ספרתית בכל אזורי הפעילות הגיאוגרפיים. בשורה התחתונה, מדווחת סודהסטרים על זינוק של 121% ברווח הנקי, שהסתכם ב-7.8 מיליון דולר.

הנפט  המשיך לרכז עניין, לאחר שנסחר בימים האחרונים בירידות וצנח מתחת ל-40 דולר לחבית, לראשונה מאז אפריל השנה. בחודש יולי השיל הזהב השחור כ-14% מערכו על רקע החשש מפני גידול בתפוקתו, לצד ירידה בביקושים.