גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שיא שובר שיא: 4 חברות טק ישראליות גייסו 51.1 מיליון דולר

Velostrata שמפתחת פתרונות ענן עבור עסקים גייסה 17.5 מיליון דולר ■ Sedona Systems גייסה 13.6 מיליון מאינטל קפיטל ■ Spot.IM גייסה 13 מיליון דולר ■ Panoply.io גייסה 7 מיליון דולר

4 חברות טק ישראליות הודיעו על סבבי גיוס שהושלמו בסך של 51.1 מיליון דולר, חברת ביומד אחת גייסה 20 מיליון דולר, וחברת טק אחת הונפקה בבורסת אוסטרליה דרך מיזוג הפוך וגייסה 5 מיליון דולר. בסך הכל, יבול של 6 חברות, 76.1 מיליון דולר. במקרה של 3 מחברות הטק, המשקיעה שהובילה את הסבב היא אינטל קפיטל, זרוע השקעות ההון סיכון של אינטל העולמית, החברה והשבב ששווה 164 מיליארד דולר.

נתחיל לפי גדלי הגיוס: החברה הראשונה היא Velostrata שמפתחת פתרונות ענן עבור עסקים, גייסה 17.5 מיליון דולר והשלימה מהקמתה גיוס של 31.5 מיליון דולר. התוכנה של החברה מאפשרת ללקוחותיה "לאמץ אסטרטגיית ענן היברידית שמשלבת בצורה היעילה ביותר בין שימוש בענן פרטי לענן ציבורי", דברי הודעתה. הפתרון של החברה מאפשר העברת תהליכי עבודה ומאגרי מידע לענן - לטווח זמן קצר או ארוך - בצורה כמה שפחות מפריעה לפעילות השוטפת ופחות מסוכנת (בעיקר כשמדובר באובדן מידע).

הלאה, לחברה השנייה שקיבלה צ'ק מאינטל קפיטל: Sedona Systems גייסה 13.6 מיליון דולר והשלימה מהקמתה גיוס של 19.6 מיליון דולר. "החברה פותרת הרבה בעיות שנוצרות מארכיטקטורות רשתות תקשורת קיימות שעדיין מתפצלות בין תקשורת מבוססת סיבים אופטיים לבין תקשורת מבוססת פרוטוקול האינטרנט. שתי שיטות אלו בקושי מתואמות ויוצרות הרבה מאוד אי יעילויות", נכתב בהודעת החברה.

הלאה לחברה הבאה, שאינה אחת מהשלוש שנעזרת בהון של אינטל קפיטל: Spot.IM, שהוקמה על ידי נדב שובל וישי גרין, גייסה 13 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 18 מיליון דולר. שובל עדיין צעיר, רק בן 25, וזוהי החברה הראשונה שלו. גרין (38) הרבה יותר מנוסה ממנו. מאחוריו מכירת 2 חברות שהיה שותף להקמתן: Onigma שנמכרה למק'אפי תמורת 20 מיליון דולר; ו-Soluto שנמכרה ל-Asurion תמורת 130 מיליון דולר.

עכשיו הוא מתמקד, בין היתר, בדחיפת Spot.IM קדימה ובניסיון להתחרות בלא אחרת מאשר פייסבוק. "בעקבות הוצאת ה-New York Times Innovation Report (דוח פנימי שסקר את הנחיתות של ספקי תוכן בעולם הדיגיטל והרשתות החברתיות) - החליטה החברה להתמקד בעזרה בלחבר אנשים על גבי אתרי תוכן", מסביר שובל. "החברה מגדירה את עצמה כ-Social Tech Team of the Publishing Industry, ועוזרת למותגים הגדולים בעולמות התוכן לבנות קהילות בתוך האתרים שלהם".

לדבריו, המוצר של Spot.IM מאפשר לכל אתר תוכן, לדוגמה "גלובס", לבנות קהילה בתוך האתר. המוצר מחליף את מערכת התגובות "המיושנת" - כפי שהוא מתנסח - של האתר במערכת שיחות בזמן אמיתי בנוסף למערכת התראות מתקדמת, Newsfeed של תכני האתר הכי פופולריים לפי הגולשים ועוד. "המוצר הופך אתר אינטרנט מ'סטטי' ל'חי'. בעזרת ה-Newsfeed, יכולים משתמשי האתר לראות איפה מתרחשות השיחות באתר בכל רגע נתון".

עוד טוענת החברה כי אתרים שמשתמשים ב-Spot.IM מדווחים על עלייה של 20% בזמן השהייה בהם ו-25% עלייה בכמות התגובות. כאמור, לקוחות Spot.IM הם אתרי תוכן ועיתונים. "היום החברה עובדת עם מעל 90% מהעיתונים הגדולים בישראל ו-25% מהעיתונים הגדולים בארה"ב", אומר שובל.

בין המותגים בחו"ל שנמנים על לקוחותיה: HuffingtonPost, AOL, Playboy, Time, NewsCorp, Meredith, RussiaToday. בין המותגים בארץ: וואלה, גלובס, כלכליסט, ספורט5, מעריב, ישראל היום, NRG ומאקו. Spot.IM מייצרת הכנסות על ידי חלוקת רווחים מפרסום עם בעלי האתרים.

החברה הרביעית והאחרונה בסבב ההשקעות הנוכחי של אינטל קפיטל היא Panoply.io שגייסה 7 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 8.3 מיליון דולר. החברה מאפשרת ללקוחותיה ליישם תשתית אנליזה למאגרי מידע בענן בלחיצת כפתור. פתרון החברה נמצא עדיין בשלב הבטה. "חברות בכל הגדלים מנסות להבין איך לייצר ערך ממאגרי המידע שלהן", אומר בהודעת החברה נשיא אינטל קפיטל, וונדל ברוקס.

אינטל קפיטל פעילה בישראל משנת 1997 ובמהלך שני עשורים אלו השקיעה 345 מיליון דולר בכ-80 חברות ישראליות. "אני גאה בתיק ההשקעות שלנו בישראל, ואנחנו מתכוונים להמשיך למלא את הבטחתנו להעניק ליזמים שלנו ערך ומומחיות גדולים יותר מהון", ציין רצ'ין הג'קה, מנהל ההשקעות של אינטל קפיטל באירופה וישראל.

Weebit Nano גייסה 5 מיליון דולר לפי שווי של 36 מיליון דולר

הנפקות ראשוניות של חברות טק ישראליות אין. פשוט אין. מה שיש, לאלו שלא ממש מצליחות לגייס כספי הון סיכון, זה שלדים בורסאיים להתמזג לתוכם ותוך כדי הכניסה בדלת האחורית לבורסה כזו או אחרת, לגייס כמה מיליוני דולרים בודדים. החברה הישראלית האחרונה שעשתה זאת נקראת Weebit Nano. זו מוזגה לתוך שלד בבורסת אוסטרליה (כן, אוסטרליה הרחוקה) שנקרא Radar Iron.

במסגרת המיזוג, גייסה Weebit 5 מיליון דולר והיא החלה את דרכה הציבורית לפי שווי של 36 מיליון דולר. החברה פיתחה טכנולוגיית סמיקונדוקטור לייצור שבבים מהירים, זולים ויותר חסכוניים אנרגטית.

יו"ר הדירקטוריון של Weebit הוא דדי פרלמוטר, בעברו הישראלי הבכיר באינטל. כמנכ"ל החברה מכהן המייסד יוסי קרת שבאוזני אתר החדשות האוסטרלי Australian Financial Review הביע את חוסר שביעות רצונו מקרנות ההון סיכון הישראליות לאחר שלא תמכו בחברה. "זה כאילו שהן בונות ומתמחרות את ההשקעות שלהן רק כדי שהמייסדים ייכשלו. הם קודם כל רוצים למנות חברי דירקטוריון מטעמם, לדוגמה. בורסת אוסטרליה היא כמו מימון הון סיכון נזיל, אך בלי ההגבלות הנוראיות שיש במימון הון סיכון".

אורנים מדיקל שמודדת את רמת החמצן במוח גייסה 20 מיליון דולר / גלי וינרב

חברת אורנים מדיקל, שפיתחה ומשווקת מכשירים לא פולשניים לניטור רמות רוויון החמצן במוח, הודיעה על השלמת גיוס של 20 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן לונג טק הסינית, אשר השקיעה בעבר כבר בכמה חברות ישראליות, ביניהן ריל וויו המפתחת בדיקה לא פולשנית לאבחון סרטן השד וסנסיבל מדיקל שפיתחה מכשיר לאבחון של חולי אי ספיקת לב בביתם. בגיוס הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים של החברה וביניהם קרן הון הסיכון אורבימד ישראל ותאגיד המכשור הרפואי GE, המתמחה בתחום הניטור של חולים בבתי חולים.

המערכות של אורנים כבר קיבלו אישור FDA בתחום של אבחון רמות חמצן במוח ומותקנות בכ-30 בתי חולים בארה"ב, ביניהם בתי חולים מובילים. מנכ"ל החברה, ישראל שרייבר, מציין בשיחה עם "גלובס" כי החברה רושמת הכנסות "ראשוניות", בסכומים לא גבוהים, שכן היא נמצאת בשלב החדירה.

"החדירה שלנו מתבצעת קודם כל דרך המחלקות הנוירולוגיות, שכן רופאים נוירולוגיים הם הראשונים שמבינים את החשיבות של ניטור רמות החמצן במוח", אומר שרייבר, "הניטור יכול לעזור במגוון רחב מאוד של מקרים, למשל אם נותנים תרופה לשבץ, ניטור החמצן במוח יכול לעזור לבחון האם התרופה יעילה או האם היא גורמת לתופעות לוואי מסוכנות. כך גם במקרה של אבחון נזק של פגיעות ראש. גם המרדימים מתעניינים במוצר שלנו, כדי לוודא שלא נוצר למורדמים נזק מוחי בזמן הניתוח".

החברה כיום פועלת על פני טווח רחב של אינדיקציות בתחום המוח ואינה ממוקדת באחת מהן. כיום אין לה שיפוי ביטוחי ספציפית לאף אחת מן האינדיקציות, אולם לדברי שרייבר אין בכך צורך, כי בבתי החולים השיפוי הוא גלובלי בעבור כלל הטיפול בחולה, ובתי החולים משתמשים במכשיר כדי לחסוך לעצמם עלויות (כתוצאה מסיבוכים) במסגרת חבילת הטיפול הזו.

בסין, מוצר החברה עדיין לא נמכר אך הוא נמצא בתהליכי רישום. "קשה להעריך לוחות זמנים במקרה הזה, אך אני מעריך שעברנו יותר ממחצית מן התהליך", אומר שרייבר. גם בקוריאה קיבלה החברה אישור לשיווק בשוק המקומי, והחלה לערוך פיילוט שמטרתו להדגים כי המוצר אכן משמעותי בקבלת החלטות רפואיות.

- מדוע גייסתם מקרן סינית כשעיקר הפעילות שלכם כרגע היא בארה"ב?

שרייבר: "מאוד התרשמתי מקרן לונג טק. הכרנו לאחרונה כמה קרנות סיניות שנחשבות לקטנות בסין, בעוד שבארה"ב הן ייחשבו בינוניות גדולות, שמאוד מקצועיות בצורת העבודה שלהן. הן מסמנות תחום פעילות, חוקרות את החברה, את התחום, את הרקע הרפואי וכן הלאה, ועושות בדיקת נאותות מורכבות, רחבה ויסודית.

"סימנו את שוק המזרח כשוק מאוד חשוב לנו. הוא בתחילת הדרך ובגלל זה ניתן לעצב את התנהלות הרופאים בנו בצורה שיותר מתאימה לנו. עשינו תהליך לזיהוי מפיץ רלוונטי ודווקא לא בחרנו בגדולים שנהיה אצלם עוד מוצר אלא מפיץ ייעודי למחלקות בתי החולים שאליהן אנחנו פונים, וכשנקבל את האישור נוכל לשווק שם".

עוד כתבות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מנות במחתרת התאילנדית / צילום: דניה ויינר

אחת המסעדות התאילנדיות הטובות בישראל מסתתרת בכלל בחצר של בית

עגלת קפה שמגישה מאפה פיסטוק נדיר, מרכז הוליסטי שגם הציניקנים יתמסרו לו, מיזם אמנות נשי ומסעדה שאפשר למצוא בה בננה לוטי משובחת ● יום בפרדס חנה כרכור

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?