קצב למקורביו: "לראשונה אני אופטימי בנוגע לשחרורי"

בשיחה שניהל עם מקורביו מבית הסוהר, הביע נשיא המדינה לשעבר והאסיר המורשע משה קצב אופטימיות בנוגע לסיכויי שחרורו מהכלא מחר - 4 שנים וחצי לאחר שהחל לרצות את עונשו בגין עבירות המין שביצע

משה קצב / צלם: אוריה תדמור
משה קצב / צלם: אוריה תדמור

"אני אופטימי לגבי שחרור מהכלא": כך אמר היום (ד') נשיא המדינה לשעבר והאסיר המורשע משה קצב בשיחת טלפון עם מקורביו, יממה לפני שוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר צפויה לפרסם את החלטתה בדבר שחרורו של קצב מהכלא לאחר 4 שנים וחצי בהם ריצה את עונשו בגין עבירות מין שביצע.

אני אופטימי, מקווה לחזור לחיים שקטים רחוק מהעין הציבורית ורוצה לחזור לחיק בני משפחתי וחבריי", אמר קצב בשיחה שניהל. "אני עוד מעט חמש שנים בבית הסוהר, הגיע השעה לצאת. עברתי עשר שנים קשות של סבל", אמר קצב והתייחס לתקופה בה פרצה הפרשה ב-2006 ועד היום. "אני מקווה שיניחו לי לחיות את שארית חיי רחוק מעין הציבור״.

ביום ראשון האחרון, ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר התכנסה בניגוד לתכנון המוקדם, ודנה בבקשתו של קצב לקצר שליש מתקופת מאסרו. הוועדה קיבלה החלטה במהלך הדיון - אך לא פרסמה את החלטה אחריו. הוועדה התכנסה לדיון לאחר המלצת הרשות לשיקום האסיר לשחרר את קצב .

מוקדם יותר החודש הציגה הרשות לשיקום האסיר חוות דעת חדשה ודרמטית, שכללה המלצה לשחרורו המיידי של הנשיא לשעבר, לאחר שגיבשה עבורו תכנית שיקום חדשה. העמדה החדשה שהציגה הרשות לשיקום האסיר מנוגדת לזו שהוצגה בדיוני ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר, בהם נידונו הבקשות לקיצור עונשו של קצב.

במהלך הדיונים טענו ברשות שאין לשחרר את הנשיא לשעבר שהורשע באונס, זאת משום שלא קיבל טיפול שיקומי בכלא ולא הביע חרטה על העבירות שביצע, ולפיכך לא ניתן להכין עבורו תכנית שיקום. בשלב זה לא ידוע מה הביא לשינוי הקוטבי בעמדה של הרשות לשיקום האסיר. בין הסיבות האפשריות לכך - שינוי בעמדתו של קצב שמוכן כעת לקבל טיפול, או לחלופין בתכנית חדשה ומיוחדת שהותאמה במיוחד עבורו ולשיקום מכחישי עבירה.