חשש מהפרות סדר בשל פעילות שב"ס נגד אסירי החמאס

יחידות מיוחדות של שב"ס פרצו הלילה לתאי האסירים הביטחוניים ופיזרו אותם בבתי הכלא השונים וזאת בשל מעורבות האסירים בפעולות טרור

עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס
עצרת של החמאס / / צילום:רויטרס

הפריצה המפתיעה לאגף אסירי חמאס בכלא "נפחא": כך נראתה כניסתם המהירה של עשרות אנשי יחידת "מצדה" של שירות בתי הסוהר, במהלך המבצע שהתקיים ביום שלישי לפינוי האגף בו מוחזקים אסירי הארגון בבית הסוהר.

בתיעוד המבצע נראים אנשי היחידה, בשיתוף כוחות ממחוז דרום בשב"ס וסוהרי ביטחון בכלא "נפחא", כשהם נכנסים עם אפודים וציוד רב לאגף האסירים, בכדי לפנותו מהכלואים היושבים בו. בסרטון נראים הכוחות מוצאים את האסירים מתאיהם, ולאחר מכן מפנים ציוד חשוד שהיה בתוך התאים.

במסגרת המבצע פורק אגף חמאס בכלא "נפחא" וכל 116 האסירים באגף פוזרו בבתי סוהר אחרים, זאת בעקבות מידע מודיעיני על כך שהם מכווינים טרור מתוך תאיהם בכלא. מדובר בבכירי המחבלים הכלואים בישראל. במקומם הוכנסו אסירים שהובאו מבתי כלא אחרים.

אתמול (ד') בוצעה פעולה זהה בכלא "אשל", כשכל 140 האסירים באגף חמאס הוצאו מהמקום והועברו לכלא אוהלי קידר, וזאת בעקבות מידע שהגיע על טלפונים סלולריים שהוכנסו לכלא וכן על חומרים בעלי ערך מודיעיני שהאסירים צברו. האסירים צפויים לחזור לכלא אשל בתוך 7-10 ימים, עם תום חיפושים דקדקניים בכל התאים.

שתי הפעולות בוצעו במהלך בזק, בתוך יממה אחת, על ידי יחידות עילית של שירות בתי הסוהר. פינוי האסירים מתאיהם לווה בהתנגדות אלימה ובניסיון של האסירים לפגוע בכוחות. בעקבות הפינוי הכריזו כ-300 אסירים על שביתת רעב, בהם גם מנהיג אסירי חמאס בכלא מוחמד ארמאן, שנגזרו עליו 36 מאסרי עולם והיה אחראי בין היתר לפיגוע בקפה מומנט בירושלים ב-2002.

ממכשירי הטלפון, כרטיסי הסים והחומרים האחרים שנתפסו עולה כי מתוך כותלי בית הסוהר בוצעה הכוונה של פעילות טרור. גורם בכיר בשירות בתי הסוהר הביע חשש כבד ממחאה אלימה באגפי חמאס בבתי הסוהר השונים. כבר כעת קוראים האסירים הביטחוניים למנהיגי חמאס להגיב "ברחוב" על הפעילות הדרמטית בבתי הסוהר.

הפעילות הדרמטית בוצעה באישור ובהנחיית נציבת שירות בתי הסוהר, לאחר אישור מהדרג הפוליטי. רק לאחרונה הועבר מפקד כלא נפחא יוסף איבגי מתפקידו, חמישה חודשים בלבד לאחר שמונה. האסירים הביטחוניים טענו כי מחאתם בעקבות ניסיונו להקשיח את תנאיהם היא שהובילה להדחתו. איבגי מונה למפקד יחידת נחשון.