הלמן אלדובי: ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות

בית ההשקעות בסקירה שבועית: "התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, ומצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים"

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מגיבים הבוקר (א') לדוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום ו' האחרון, וכותבים כי "דוח תעסוקה חיובי מאוד בארה"ב נותן תמיכה לשוק המניות ומנגד מהווה איתות שלילי לשוק האג"ח. הדוח מעיד על חוזקו של שוק העבודה האמריקאי, זאת על אף הצמיחה החלשה בכלכלה ומחזק את הסבירות כי הפדרל ריזרב יעלה ריבית עד סוף השנה. אנו מעריכים כי הפד יעלה את הריבית פעם נוספת עד סוף השנה, ככל הנראה בחודש דצמבר".

בנוסף, מעריכים בהלמן אלדובי כי "התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, ומצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים, כאשר שוקי ההון בארץ ובעולם ממשיכים עדיין להיסחר ברקע ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, אי בהירות בנוגע למצב הכלכלי בסין, המשך ההאטה ביפן וספקולציות על מועד העלאת הריבית בארה"ב".

עם זאת, בבית ההשקעות ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות, זאת לאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מידי בנכסים חסרי סיכון.

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, ממשיכים בהלמן אלדובי להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה ויפן.