בורסות אירופה ננעלו בעליות; הנפט מטפס בכ-3%

שוקי המזרח הגיבו לראשונה לדוח התעסוקה החזק שפורסם ביום ו' בארה"ב - וננעלו בעליות ■ הייצוא מסין בחודש יולי נפל בחודש החולף ב-4.4%, היבוא למדינה קרס

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה חיובית, לאחר שמגמה דומה חתמה את המסחר בבורסות אסיה. ברקע למסחר, דוח התעסוקה החזק שפורסם ביום ו' בארה"ב והעליות שחתמו את המסחר בוול סטריט בסוף השבוע. המסחר בניו-יורק מתנהל היום בנטייה לירידות. 

 

מדד ה-S&P 500 העפיל ביום שישי לשיא כל הזמנים, הודות לדוח תעסוקה לחודש יולי שפורסם בארה"ב וכה את התחזיות. על פי הדוח, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 255 אלף משרות חדשות, כאשר הצפי המוקדם עמד על 180 אלף משרות.

כעת, ינסו בשוקי המניות והאג"ח להעריך מתי הפד יעלה שוב את הריבית בארה"ב. בהחלטת הפד הקודמת, נזכיר, רמז הבנק המרכזי האמריקאי שספטמבר עשוי להיות החודש שבו תעלה הריבית.

מניית ענקית האופנה הגרמנית הוגו בוס (סימול: ETR) נסחרת בירידות לאחר ש-SocGen חתך את מחיר היעד שלו עבור המניה.

הזהב  ריכז היום עניין ונסחר ברמות שיא של קרוב לשנתיים. מספר משקיעים מפורסמים, דוגמת ביל גרוס, הצהירו לאחרונה כי זהו אפיק ההשקעה המועדף עליהם כרגע. עם זאת, לקראת שעות אחה"צ הוא החל להיסחר בירידות קלות. הנפט  נסחר היום בעליות של כ-3%.

המסחר בבורסות אסיה, ננעל, כאמור, במגמה מעורבת.

 

בסין פורסמו נתוני הסחר לחודש יולי, עם תוצאות מאכזבות. הייצוא ממדינת הענק רשם ירידה של 4.4% לעומת יולי 2015, בעוד היבוא נפל ב-12.5% במונחי דולר. אנליסטים ציפו לירידות מתונות בהרבה, 3% ו-7%, בהתאמה.

הנתונים מוסיפים לחששות הקיימים ממילא, שבריאות הכלכלה השנייה בגודלה בעולם רחוקה מלהיות תקינה. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]