גאווה לישראל: ירדן ג'רבי זכתה במדליית ארד בג'ודו

הג'ודאית הישראלית זכתה במדליית ארד בריו, לאחר שהכניעה את יריבתה היפנית בקרב האחרון בבית הניחומים ■ ג'רבי שברה בצורת אולימפית לאחר 8 שנים שבהן ישראל לא זכתה במדליות

ירדן ג'רבי / צילום: רויטרס
ירדן ג'רבי / צילום: רויטרס

מדליה אולימפית ראשונה לישראל במשחקי ריו 2016: הג'ודאית ירדן ג'רבי זכתה היום (ג') במדליית ארד כשניצחה בקרב האחרון בבית הניחומים.

כבר בתחילת הקרב הצליחה ג'רבי להפיל את היריבה היפנית פעמיים, מהלכים שזיכו אותה ביוקו ובווזארי כבר בדקה הראשונה. 

ג'רבי ניצחה את הקרב הראשון בבית הניחומים, לאחר שנפצעה בקרב שבו הפסידה בשלב רבע הגמר. במהלך הקרב הצליחה ג'רבי להפיל את יריבתה ג'ונשייה יאנג הסינית על גבה, אולם מהלך זה לא זיכה אותה באיפון אלא בווזרי (מחצית מהניקוד) בלבד. בתום 4 דקות הקרב הכריזו השופטים על ג'רבי כמנצחת.

במהלך הקרב הקודם והשנוי במחלוקת, ג'רבי הפסידה לאחר שהטילה את היריבה הברזילאית מריאנה סילבה פעמיים. עם זאת, השופטים החליטו שלא להעניק לה ניקוד לאחר בדיקה במצלמות. ייתכן שההחלטתם של השופטים נבעה, בין השאר, מהלחץ שהפעיל הקהל המקומי ביציע בעד המתמודדת הברזיליאית.

סילבה, שהפגינה יכולת פחות טובה משל ג'רבי במהלך הקרב, ניצחה לבסוף כשהשיגה "ניקוד זהב" בהארכת הזמן. הברזילאית הצליחה להפיל את ג'רבי בחלוף 6 דקות ועלתה לחצי הגמר. שני הרשקו, מאמנה של ג'רבי הביע זעם בסוף הקרב על התנהלות השופטים במהלכו.

ג'רבי עלתה לשלב רבע הגמר לאחר שהעפילה באופן אוטומטי לשמינית הגמר, במהלכו גברה על מריסט אספינוסה הקובנית. ג'רבי סומנה עוד לפני פתיחת התחרויות בריו כאחת מהתקוות הגדולות של ישראל למדליה אולימפית. קודם לכן היא עלתה באופן אוטומטי לשלב שמינית הגמר בקטגורית משקל של עד 63 ק"ג מול היריבה מריסט אספינוסה הקובנית. 

טניס: סלע הפסיד בסיבוב השני והודח מהמשחקים

הטניסאי דודי סלע הפסיד בשתי מערכות ליריבו הבלגי דיויד גופן - והודח מהמשחקים האולימפיים בריו. במערכה הראשונה הפסיד בתוצאה 6-3 ובשנייה 6-3 גם כן. בסיבוב הראשון שנערך בתחילת השבוע ניצח בשתי מערכות את הבוסני דאמיר ג'ומהור.

סמוך לשעה 19:00 יצא לדרך גם יום השיוט בגלשני RS-X, שבו לוקחים חלק מעיין דוידוביץ ושחר צוברי. בתום יום השיוטים דורגה דוידוביץ' במקום החמישי, לאחר שאת השיוט הרביעי סיימה במקום ה-11 (התוצאה הנמוכה ביותר שלה עד כה), את השיוט החמישי במקום הרביעי והגיעה בשיוט השישי אל קו הסיום במקום השלישי.

לדוידוביץ' נותרו 6 שיוטים עד לשיוט המדליות שייערך ביום ראשון. לעומתה, שחר צוברי חווה יום מאכזב כדורג בתום יום השיוטים במקום ה-20. את השיוט הרביעי סיים צוברי במקום ה-22, ובשיוט החמישי היה בין המתמודדים שלא חצו את קו הסיום. את השיוט השישי סיים צוברי במקום ה-19.

מוקדם יותר הערב התמודד זיו קלונטרוב בבריכת השחייה, במשחה 100 מטרים בסגנון חופשי. קלונטרוב סיים במקום החמישי את המשחה בתוצאה של 50.65. יחד עם זאת הוא דורג במקום ה-45 מתוך 59 ולא הצליח להעפיל לחצי הגמר. בהמשך השבוע קלונטרוב יתמודד במקצה 50 מטרים - חופשי.