נעילה שלילית בוול סטריט; גוגל טסה כ-1,500% מאז הונפקה

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ הנפט ננעל סביב 50 דולר לחבית ■ היום לא פורסמו נתוני מאקרו ■ פוט-לוקר עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על עלייה במכירות

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל תוך ירידות קלות במדדי המניות, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות. בורסות אירופה ננעלו היום במגמה שלילית בהובלת סקטור הבנקאות.

 

 

ברקע למסחר, המחלוקות בין ראשי הפדרל ריזרב בנוגע לעיתוי העלאת הריבית הבאה (אם בכלל). ביום רביעי פורסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה שחשפו את חילוקי הדעות.

הנפט נסחר היום בתנודתיות, כאשר הברנט ננעל בירידות קלות סביב 50.80 דולר לחבית וה-WTI טיפס בכ-0.6% לרמה של כ- 48.5 דולר לחבית. הסוחרים ממתינים בקוצר רוח לראות האם יצואניות הנפט הגדולות, ביניהן רוסיה וסעודיה, יצליחו להגיע להסכמות בנוגע להגבלת התפוקה. 

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי המדיניות המוניטארית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. הבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעליה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים.

עוד מציינים בלאומי כי "קצב הצמיחה בארה"ב ברבעון השני של השנה, והרכבה, מקטינים את הסיכוי להעלאת ריבית בחודש ספטמבר. שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים".

חברת ההנעלה פוט לוקר  דיווחה לפני פתיחה המסחר על רווח נקי של 94 סנט למניה ברבעון השני של השנה והכנסות של כ-1.8 מיליארד דולר, מעל התחזיות בשוק גם בשורה העליונה וגם בשורת הרווח.

מניית גוגל   נסחרה היום בירידות קלות אך השלימה זינוק של כמעט 1,500% מאז הונפקה בדיוק לפני 12 שנה.

מניית וול מארט  המשיכה לבלוט במסחר לאחר שרשמה אתמול עלייה חדה לאחר שענקית הקמעונאות פרסמה דוחות טובים. מנגד טוויטר רשמה ירידה חדה.