ענבל אור פועלת להברחת נכסיה, וייתכן שיש לה מקורות כספיים בחו"ל אותם היא מסתירה - כך טוען עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיה של ענבל אור, בבקשה שהגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במסגרתה הוא מבקש לחייב את אור לחתום על ייפוי-כוח בלתי חוזר בשפה האנגלית, אשר יסמיך אותו לקבל מידע בנוגע לנכסיה ולצורך תפיסת נכסיה בארץ ובחו"ל.

בראשית החודש הוציא נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, צו פירוק לקבוצת החברות שבבעלות ענבל אור, וכן קבע כי אור תגיש דוח על נכסיה, הכנסותיה והוצאותיה ותעבור חקירת יכולת על-מנת להכריע האם יש להכריז עליה כפושטת-רגל. בתוך כך, השופט מינה את עו"ד ארז למפרק החברות בקבוצת אור סיטי נדל"ן וכן לכונס הנכסים הזמני על נכסיה הפרטיים של אור.

בבקשה שהגיש לבית המשפט טוען עו"ד ארז כי "בהתאם למידע אשר מצוי בשלב זה בידי המנהל המיוחד, וכפי שפורט בהרחבה בפסק הדין מיום 1.8.16, עולה כי החייבת (ענבל אור, א' ל"ו) עושה כל שלאל ידה על-מנת למלט את נכסיה ו/או להסתירם. החייבת אינה משתפת פעולה עם המנהל המיוחד מתחילתו של ההליך, העלימה מידע והציגה מצגי-שווא. בהתנהלותה זו יצרה ויוצרת החייבת חשש להברחת נכסים ולהכבדה על ההליך, ואין זה מן הנמנע שלאורך הזמן היא 'הכינה את הקרקע' למקרה שיתגלו מעשיה".

עוד כותב עו"ד ארז כי בעקבות מידע שיש בידיו אודות פעילות קבוצת החברות בחו"ל ולצורכי איתור נכסים, נשלחו לענבל אור מכתבי דרישה לחתום על שני העתקים של ייפוי-כוח נוטריוני ובלתי חוזרים, לצורך קבלת מידע ותפיסת נכסיה בארץ ובחו"ל, ואולם אור לא השיבה לפניותיו.

עוד כותב ארז כי אור לא התייצבה לחקירה אליה הוזמנה, בטענה כי היא אינה חשה בטוב. "החייבת הוזמנה לחקירה במשרדו של המנהל המיוחד ביום 23.8.16 שעה 14:00... דא עקא, כשעה לפני מועד החקירה התקבל במכשיר הפקסימיליה במשרדו של הח"מ (עו"ד ארז, א' ל"ו) אישור רפואי, לפיו החייבת נמצאת בבדיקות רפואיות, ואין באפשרותה להיחקר ב-7 ימים הקרובים, כאשר לא צוינה כל סיבה למחלה/סוג בדיקה וכדומה".

לטענת עו"ד ארז, "חזון נפרץ הוא שחייבים מסוג זה נוטים להפנות את הכספים ואת הנכסים שהגיעו לידיהם לנתיבים עלומים, הכול על-מנת למלט את נכסיהם מידי נושיהם".

ארז מתייחס בנוסף לריבוי ההוצאות של אור במסגרת ההליך נגדה - בין היתר עבור עורכי הדין והיועצים הרבים שייצגו אותה בהליכים - ומעריך אותם בכמיליון שקלים לכל הפחות. מקור כספים אלה, ששולמו בחלקם במזומן, לא ידוע, לדבריו.

"מאז נתן בית המשפט צו הקפאת ההליכים לקבוצת החברות ולנכסי החייבת, שכרה החייבת את שירותיהם של למעלה מ-13 עורכי דין, 3 רואי חשבון, 3 יועצי תקשורת, שמאי מקרקעין, חברת הובלות אשר העבירה פעמיים את תכולת ביתה של החייבת ועוד. הוצאות אלה מוערכות בזהירות לקולא בכמיליון שקל", הוא כותב ומוסיף כי כבר עתה ידוע לו כי אור "שילמה לאותם אנשי מקצוע במזומן סכומים של מאות אלפי שקלים, אשר מקורם לא ידוע. לא מן הנמנע כי עסקינן בכספים שהחייבת מקבלת ממקור בחו"ל".

עוד הוא מציין כי קבוצת אור סיטי נדל"ן פרסמה שיש לה מגוון פרויקטים נדל"ניים בארצות-הברית, כך לטענת ענבל אור, אך "לא מן הנמנע כי לקבוצת אור סיטי ו/או לענבל אור אין כל זכות או נכס בארצות-הברית או בכל מקום אחר בחו"ל, אך הדבר טעון בדיקה".

עו"ד ארז מוסיף כי ענבל אור אף טענה בעבר בפני עיתונאים כי רכשה נכס בפינת שדרות סנטרל פארק ורחוב מספר 81 בניו-יורק, ואולם לאחר שאומתה עם דבריה, טענה לפתע כי לא היה בידה מעולם נכס בניו-יורק או בארה"ב, וכי הדברים שפורסמו היו שקר.

"לפיכך, ייתכן כי כל הפרסומים אודות פעילות קבוצת החברות ו/או החייבת בחו"ל לא היו אמת, ולחייבת אין כלל נכסים בחו"ל, אולם הדבר טעון בדיקה מעמיקה", כותב עו"ד ארז.

בית המשפט הורה לאור להשיב לבקשה עד 1 בספטמבר. 

ף 

אור: "ארז שקרן פתולוגי" 

בתוך כך, ענבל אור התראיינה היום (א') ליעל דיין בגלי צה"ל ותקפה בחריפות את עו"ד איתן ארז, אותו כינתה "שקרן פתולוגי" ו"רודף-בצע". לדבריה, בפסק הדין שניתן בעניינה "אין מילה אחת של אמת". 

לדבריה, יש לה רק 100 נושים, בעוד המפרק טוען לכ-600 נושים. אור גם הכחישה את היקף החובות המיוחסים לה וכן טענה כי יש לה נכסים רבים יותר מכפי שנטען בדוח שהגיש עו"ד איתן ארז. 

עוד אמרה אור בראיון עמה: "אני מזועזעת מדברי איתן ארז, שהוא שקרן פתולוגי, הוא מדבר על דברים שלא היו ולא נבראו. על איזה 600 משפחות שחייבים להם כסף הוא מדבר? יש רק 100 שכולן חתמו על רצונן להגיע להסדר נושים.

"כולם מבינים שחוץ מלאיתן ארז פשיטת-רגל לא תביא כסף. כולם חתמו על הסדר נושים ורוצים הסדר נושים - בית המשפט נותן לאיתן ארז יד. הוא יקבל 6% כדי לפגוע במשפחות.

"אתה רוצה כסף? לא בדרך של שקרים. מופיע שיש לי תיקי הוצאה לפועל במיליונים, ויש תיקים רק ב-600 אלף שקל. אין דין בישראל? אנחנו מדינת עולם שלישי? אני אגיש ערעור לעליון". 

לדבריה, "ארז פרץ לי לדירה וגנב לי משם דברים, תתבייש לך! אני מסרתי 12 פרויקטים, מאות יחידות דיור. אני בדרך לעליון, אגיש כתב ערעור לעליון".

באשר לטענה כי החליפה עורכי דין רבים , אמרה אור: "לא החלפתי 10 עורכי דין. אדון ארס, ארס אני קוראת לו, לא ארז".  

לטענת אור, "יש לנו נכסים של 100 מיליון שקל יותר מההתחייבויות. אם יתנו לאדון ארז לנהל את זה, לא יישאר דבר. הוא יעשה הכול כדי להכניס אותי לפשיטת-רגל. צ'ק אחד לא חזר לי 11 שנה, עד שבא בנק מזרחי ועוד גורם שאני עוד בודקת מיהו. אדון ארז לקח משרד יחסי ציבור ומשרד חקירות כדי להשחיר אותי, ובית המשפט מאמין לכל מלה שלו בלי אסמכתאות. והתקשורת אתו". 

לדבריה, "אני מתגוררת היום באזור נס-ציונה, הלכתי לגור קרוב למשפחה. אני אומרת לילדיי שאמא חזקה, שהיא מעולם לא גנבה ולא שיקרה. כולם אומרים לי: תתני כבר פייט, האמת עוד תצא, וכולם יזדעזעו כשיבינו מה נעשה כאן. בושה וחרפה, שופט בישראל. אין דין ואין דיין".

עו"ד ארז מסר בתגובה: "הדברים אינם ראויים להתייחסות". גם בנק מזרחי העדיף לא להתייחס לדברים.