ירידות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה

מאקרו: שיעור האבטלה בגוש היורו נשאר ברמה של 10.1%, למרות נתונים מעודדים מגרמניה ואיטליה ■ שיעור האינפלציה כ-0.2% באוגוסט ■  דריכות לקראת דוח התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

בורסות אירופה סגרו היום (ד') בירידות שערים, לאחר סגירה שלילית בוול סטריט אתמול. המשקיעים הגיבו לנתוני המאקרו שפורסמו ביבשת וממתינים בדריכות לנתוני התעסוקה שיפורסמו בארה"ב בסוף השבוע. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים ביציבות.

 

המשקיעים האירופיים דרוכים, בין היתר, לקראת פרסום דוח התעסוקה בארה"ב ביום שישי הקרוב. רמז מוקדם לנאמר בדוח ניתן יהיה לקבל בסקר ה-ADP, שיפורסם היום.

ביום ו' האחרון, נזכיר, התבטאה נגידת הפד ג'נט ילן ואמרה כי העלאות ריבית צפויות כבר השנה. אתמול היה זה סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר, שחזר על האמירה לפיה ייתכן כי הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בחודשים הקרובים, אם הנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על התאוששות הכלכלה בארה"ב.

בזירת המאקרו האירופית פורסמו היום מספר נתונים מהותיים. שיעור האבטלה האירופי נותר ללא שינוי ברמה של 10.1%, בעוד הצפי היה לירידה לשיעור של 10%. נתון זה עומד בניגוד לנתונים שפורסמו היום בגרמניה ואיטליה שהעידו על ירידה ברמות האבטלה במדינות אלו. מדדי המחירים לצרכן שיקפו שיעור אינפלציה של 0.2% באוגוסט, זהה לרמה שנרשמה ביולי - וזאת למרות הצעדים המוניטריים שננקטו על ידי הבנק המרכזי באירופה במטרה להעלות את שיעור האינפלציה.

לאחרונה נפוצו דיווחים על כוונתו של דויטשה בנק  להתמזג עם Commerzbank Ag  . היום, בוועידה בפרנקפורט, התייחס לנושא מנכ"ל דויטשה בנק, ג'ון קריין: "אנו נדרשים למיזוגים רבים יותר, גם ברמה הלאומית, אך גם מעבר לגבולות". מיד לאחר מכן, התבטא כי המיזוג הספציפי עם קומרזבנק אינו בגדר אפשרות כרגע. בנוסף, הדגיש קריין את הצורך באסטרטגיה כוללת לסקטור הפיננסי בגרמניה.

הין נחלש ותמך במדד הניקיי

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, שייתכן ונובעת אף היא מהצפי הגובר להעלאת ריבית בארה"ב. בכיר בבנק המרכזי היפני הזהיר היום מפני האטה בצריכה הפרטית, אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר בכלכלה היפנית, אחת הכלכלות הגדולות והחשובות בעולם. אותו בכיר, יצוין, תמך השנה ב-2 סבבים של צעדים מקלים.

 

הנפט נותר במוקד לאחר שירד אמש על רקע חששות מעודף היצעים. בהתאם, מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין גם במזרח הרחוק. נציין את PetroChina Co Ltd-H  ואת Inpex Holdings Inc .

הין היפני המשיך את מגמת ההיחלשות, ותרם להתחזקות מניות היצוא הגדולות במדינה דוגמת Toyota Motor Corp  , Nissan Motor  Co Ltd ו- Canon Inc  .