מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, התייחס היום (א') בצהריים בראשונה לפיצוץ של הלוויין עמוס 6: "זה הלוויין הכי מתקדם מסוגו, שעמלו על בנייתו יותר מ-4 שנים, והוא התפוצץ לנו בשידור חי. זאת טראומה, אכזבה. כואב הלב", אמר וייס בשיחה עם "גלובס".

"כן, יש ביטוח בהיקף מלא", הוסיף וייס. "אבל אנחנו יודעים לבטח עלויות - לא רגשות ותחושות של אנשים. מכאן צריך להניף את הדגל ולהמשיך הלאה, להחליט כיצד הופכים משבר להזדמנות. אנחנו באמצע קמפיין לאומי למען הכרה של המדינה בתחום לווייני התקשורת כנכס אסטרטגי. הכרה כזאת כרוכה בקבלת החלטות, ואנחנו מקווים שמהאירוע הטראומטי הזה, יתקבלו ההחלטות שיאפשרו לתחום הזה לשרוד לאורך זמן".

חלל / צילום: מתוך טוויטר

לדברי מנכ"ל התעשייה האווירית, את הדיווח הראשוני על הפיצוץ בלוויין הוא קיבל בצורה של מסרון לטלפון הנייד שלו, בזמן שהיה בפגישה עבודה. וייס: "ההודעה דיברה על פיצוץ של הרקטה ושל הלוויין. בהתחלה שחשבתי שמישהו מותח אותי. זה היה יומיים לפני השיגור, דבר שהיה נראה לי מופרך. לא התייחסתי, וכעבור זמן קצר מאוד התברר שזאת לא מתיחה. הייתה נפילה מוחלטת של אדרנלין, אנשים התכנסו לתוך עצמם, לעשות אחד ועוד ואחד. לחשוב על ההשלכות.

"בתפקידים כאלה, אין לנו את הלוקסוס לקרוס בגלל כישלון כמו שאין לנו את הלוקסוס לנוח על זרי הדפנה בעקבות הצלחה. מתחילים לפעול ישר: לקבל החלטות, להניע אנשים, לדון על ההשלכות. לצאת מההלם הראשוני - ולהמשיך קדימה".

לוויין עמוס 6 הושמד בתקלה בשיגור; מכירת חלל תקשורת ב-285 מ' ד' בסכנה 

חלל: נוכל לשמר כ-10%-15% מצבר ההזמנות 

לקוחות yes, התחלתם להתפלל לשלום הלוויין "עמוס 3"?