הוארך ב-6 ימים מעצרה של מרים פיירברג; חשודה בקבלת שוחד

(עדכון) - עורך דינה: "לא דבק רבב בהתנהלותה" ■ אמש הותר לפרסום כי צפריר פיירברג, בנה של ראשת העירייה, נעצר במסגרת הפרשה

מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה (צילום: תמר מצפי)
מרים פיירברג, ראשת העיר נתניה (צילום: תמר מצפי)

בית המשפט האריך ב-6 ימים את מעצרה של ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג, שנעצרה היום (ד') ונחקרה באזהרה בחשד למעורבות בפרשת השוחד לכאורה בעירייה. פיירברג הובאה לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרה, כאשר המשטרה ביקשה מעצר של 10 ימים, יחד עם שלושת החשודים שנעצרו הבוקר במסגרת הפרשה, אך בית המשפט החליט שהמעצר יוארך רק ב-6 ימים.

בתוך כך, הפרשה בעיריית נתניה ממשיכה לספק חשודים. לאחר שאתמול הותר לפרסום כי אברהם (אבי) תשובה, אחיו של יצחק תשובה, הוא הקבלן החשוד במתן שוחד לבכירים בעיירת נתניה; וכי עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג נעצר אף הוא במסגרת הפרשה בחשד לקבלת טובות הונאה - הבוקר עיכבו חוקרי המשטרה ורשות המסים 4 חשודים נוספים לחקירה, בהם בכיר בעיריית נתניה, שני קבלנים וחשוד נוסף המקורב לגורם בכיר בעירייה, וכן זימנו נוספים לחקירה. 

החקירה, שמנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל בשיתוף-פעולה עם חקירות מס הכנסה מרכז ברשות המסים, סובבת סביב חשד לביצוע שורת עבירות שוחד, מירמה, הלבנת הון ועבירות מס על-ידי מספר מעורבים בהקשר לתחום הנדל"ן בעיר נתניה.

על-פי החשד, בכירים בעירייה ומקורבים להם פעלו על-מנת לקדם את ענייניהם של קבלנים ויזמים בעיר נתניה, בתמורה לשוחד וטובות הנאה מסוגים שונים, תוך שגורמי העירייה ומקורביהם פועלים בניגוד עניינים, מבלי לדווח על כך, ותוך שכלל המעורבים מבצעים שורת עבירות שוחד, מירמה, הלבנת הון ומס. 

בא-כוחה של מרים פיירברג, עו"ד נתי שמחוני ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, מסר בתגובה: "גברת פיירברג היא ראשת העיר נתניה מזה 18 שנים ושימשה בתפקידים שונים בעירייה מזה כ-4 עשורים. גברת פיירברג פעלה נאמנה וביושרה, ומעולם לא דבק כל רבב בהתנהלותה, וכך - היא סמוכה ובטוחה - יוברר גם הפעם. גברת פיירברג מכבדת את רשויות אכיפת החוק ותשתף פעולה עם גורמי החקירה כדי להביא לחקר האמת". 

 

הפרשה נחשפה שלשום (ב'), כאשר החקירה הסמויה שניהלו המשטרה ורשות המסים עברה לשלב הגלוי שלה; אז פשטו החוקרים על עיריית נתניה, החרימו מסמכים ועצרו מספר חשודים.

אתמול האריך שופט בית משפט השלום בראשון-לציון, עמית מיכלס, את מעצרם של ארבעת החשודים שנעצרו שלשום לתקופות של 3-9 ימים במסגרת הפרשה. מעצרו של אבי תשובה הוארך עד ליום חמישי, ומעצרו של צפריר תשובה הוארך עד יום ראשון. עוד נעצרו בפרשה: עו"ד אברהם גוגיג והאדריכל גבי טטרו.

ואולם, גם לאחר שהחקירה עברה לשלב הגלוי, החוקרים הבהירו כי צפויים להיערך מעצרים נוספים, ובמסגרת הפעילות שנערכה הבוקר פשטו כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה על בתי החשודים הנוספים ומשרדיהם, ערכו חיפושים ותפסו חומרים הקושרים אותם לכאורה לביצוע העבירות. בנוסף, מאז החלה החקירה הגלויה, נתפסו והוקפאו חשבונות ונכסים לצורכי הגשת בקשות חילוט בהמשך.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו בהמשך מי מהחשודים לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.  החקירה מנוהלת בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ומלווה על-ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.