מעוררת הדים בעולם: סיטרואן חושפת מכונית סאלון מרהיבה

תערוכת הרכב של פריז תיפתח בעוד פחות מחודש, ולקראתה דואגים היצרנים לטפטוף הולך וגובר של מידע על דגמים חדשים אשר יוצגו בה ■ אחד מהם שקרוב לוודאי יהיה אחד מכוכבי התערוכה הוא דגם הקונספט החדש של סיטרואן

חדשות הרכב, סיטרואן קונספט/ צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, סיטרואן קונספט/ צילום: מתוך הוידאו

תערוכת הרכב של פריז תיפתח בעוד פחות מחודש, ולקראתה דואגים היצרנים לטפטוף הולך וגובר של מידע על דגמים אשר יוצגו בה. ואם לשפוט על פי מכונית התצוגה שסיטרואן יציגו, הולך להיות מאוד מעניין שם.

מכונית התצוגה בעלת השם הבלתי אפשרי להגייה, סיקספיראנס, עושה בדיוק את מה שמכונית תצוגה אמורה לעשות, או איך שמעצבי שיער יגדירו את זה, פשוט וואוו. לא ברור איך מעצבי סיטרואן מצליחים לשלב בין מאפייני עיצוב מוכרים של החברה הצרפתית, לחדשנות ועתידנות מנקרות עיניים, אבל זה בדיוק מה שיצא להם. יש להניח שכמו רוב מכוניות התצוגה, גם זו לא תעשה את דרכה לפס הייצור, והנתון שמעיד על כך בצורה הטובה ביותר הוא ממד הגובה שעומד על מטר שלושים ושבעה סנטימטרים בלבד, וזה נמוך, ממש נמוך.

אז למה המכונית הזו כן חשובה? משום שההיסטוריה מראה כי מעצבי רכב נוטים להעביר כמה מאפייני עיצוב ממכוניות התצוגה לאלו הסדרתיות, ובמקרה שלה אנו מקווים שדה מור, דה מרייר. עניין זה חל גם על עיצוב הפנים המרהיב של המכונית עם הצבעים הצעקניים. בכל הנוגע לשימוש בחומר לריפוד המושב, שבסיטרואן הגדירו אותו כעשוי מקצף אלסטי בעל יכולת זיכרון, מה שזה לא יגיד, עליו, אנחנו יכולים לוותר. ההנעה, דרך אגב, כמתבקש על פי צו האופנה, הנה מהסוג ההיברידי, עם מנוע בנזין ולצדו מנוע חשמלי, אשר יכול לדאוג בעצמו להנעת המכונית לאורכם של שישים קילומטרים.