סקר: בני-הנוער הישראלים מתחילים לקנות באינטרנט בגיל 11

עפ"י מחקר שפרסמה eBay ישראל, 85% מבני-הנוער קונים אונליין לפחות פעמיים בחודש ■ 53% מבני-הנוער קודם רואים את המוצר בחנות ואחר-כך קונים אותו ברשת

בני נוער / צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
בני נוער / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

eBay ישראל מפרסמת הבוקר (ג') נתוני מחקר השופך אור על העדפות הקנייה המקוונת של בני-נוער ישראלים. חלק מהנתונים מפתיע, כמו הגיל בו מתחילים בני-הנוער לבצע רכישות (חלקם מבצעים את רכישותיהם הראשונות כבר בגיל 11). הקונים הצעירים מתגלים כפלח שוק מתוחכם למדי, כאשר את המוצר בהם חשקה נפשם וראו לראשונה בחנות, הם מוצאים במחירים אטרקטיביים יותר ברשת.

המחקר נערך עבור eBay ישראל על-ידי MB - Market Research & Consumer Behavior שבבעלות יועצות המחקר והאסטרטגיה מיכל ברומר ומירי דיקמן, ולקחו בו חלק 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

תוצאות המחקר הוצגו הבוקר על-ידי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, בכנס השנתי בנושא שיווק לצעירים ולנוער של איגוד השיווק הישראלי ו-Teenk, שמתקיים בתל-אביב.

בין היתר חושף המחקר כי 85% מבני-הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש. סכום הרכישה הממוצע בכל קנייה עומד על כ-66 שקל. הקטגוריות הפופולריות ביותר בקרב בני-הנוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומשחקי מחשב. נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.

ההורים מהווים את מקור המימון הנפוץ ביותר לקניות בקרב 65% מבני-הנוער, ובמקום השני (46%) באמצעות מימון עצמי מעבודה.

54% מבני-הנוער דיווחו כי הוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט. מחצית מבני-הנוער העידו כי בבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו (חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal). כ-78% מבני-הנוער ציינו כי הם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד), ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.

מרבית בני-הנוער העידו כי יתרונותיהם הבולטים של קניות ברשת הם מחיר זול ומגוון הפריטים. 45% מבני-הנוער ציינו מחיר זול כיתרון העיקרי בקנייה באינטרנט. 51% מבני-הנוער ציינו כי החיסרון העיקרי בקנייה באינטרנט הוא הצורך והרצון לראות את המוצר הפיזי ולחוש אותו לפני הקנייה. 

eBay העולמית מוצבת במקום הראשון כאתר הקניות המועדף על בני-הנוער עם 57% מבני-הנוער. במקום השני עליאקספרס עם 17%, ובמקום השלישי אמזון עם 5%.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, "גיל 13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט, ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט - בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי 13-12 התחילו לקנות בגיל 11. בני-הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי, וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.

"בני-נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני-הנוער העידו כי המליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט שנולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה, ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות", נמסר.