בנק דיסקונט  יוצא בתוכנית פרישה מוקדמת חדשה, הכוללת פרישה מרצון של 500 עובדים בשנים הקרובות. מרבית התוכנית תיושם עד סוף השנה, כך שלפי הערכות כ-300 עובדים יפרשו עוד ב-2016.

עלות התוכנית היא 510 מיליון שקל, כאשר 60 מיליון שקל מתוכם כבר הופרשו בדוחות הרבעון הראשון. עלות פרישת כל עובד עומדת על 1.02 מיליון שקל בממוצע.

יחד עם זאת, לאור הקלות שהחליט לתת הפיקוח על הבנקים בנושא מימון תוכנית ההתייעלות, הבנק יקבל הקלות חשבונאיות בהכרה בהוצאות התוכנית, ובכל אופן לפי דיווח הבנק, סכום של כ-200 מיליון שקל לפני מס יוכר בדוח הרווח והפסד לשנת 2016. 

בנק דיסקונט, בניהולה של לילך אשר-טופילסקי, יציע בשלב זה לכ-300 עובדים לפרוש בתמורה לפיצויים בשיעור של עד 265% (קצת פחות מתוכנית ההתייעלות הקודמת, אז עמדו הפיצויים על עד 270%). התוכנית תוצע לכלל העובדים שמעל גיל 50 - מדובר ברף גיל נמוך לעומת תוכניות ההתייעלות הקודמות של הבנק. 

פרישה של 200 עובדים נוספים תיעשה ככל הנראה גם בחברות-הבנות של הקבוצה (כגון מרכנתיל) וגם בבנק בשנים הקרובות. הבנק העדיף להפריש כבר בשלב זה בעבור התוכניות העתידיות בשל ההקלה החשבונאית שניתנה מבנק ישראל לתוכניות שיוכרזו עד סוף השנה. את תוכנית ההתייעלות מובילה יפית גריאני, מנהלת חטיבת משאבי אנוש ונכסים. 

בנק דיסקונט סובל מיחס היעילות התפעולית החלש ביותר מבין הבנקים הגדול הגדולים. בבנק הודיעו על תוכנית התייעלות באוגוסט 2014 לפרישה של 1,000 עובדים תוך 5 שנים, אלא שכבר היום (כשנתיים לאחר ההודעה על התוכנית הקודמת) הושלמה המכסה, ולכן כעת מודיע הבנק על הרחבת התוכנית הקודמת כך שעד שנת 2021 אמורה מצבת העובדים לקטון ב-1,000 עובדים נוספת (באמצעות פרישה מוקדמת וטבעית). כלומר בשורה התחתונה, בתוך 7 שנים (משנת 2014 ועד 2021) מצבת העובדים בקבוצה אמורה לקטון ב-2,000 עובדים, ירידה של כ-20%. 

"על רקע האתגרים המתפתחים במערכת הבנקאית, המגמות והשינויים בשוק, ולאור הצלחתנו להשלים את צעדי התייעלות שתוכננו בתוכנית האסטרטגית המקורית, החלטנו להרחיב את תוכנית ההתייעלות ולהציב יעד מאתגר נוסף. אנו נחושים לדבוק במתווה האסטרטגי שיאפשר את המשך צמיחתה והצלחתה של קבוצת דיסקונט גם בעתיד", מסרה היום (ד') המנכ"לית אשר-טופילסקי. 

בנק דיסקונט הוא הבנק השני המודיע על תוכנית התייעלות הנעזרת בהקלה החשבונאית שנתן בנק ישראל. בנק לאומי הודיע על תוכנית שכזו לפני מספר חודשים לפרישת 700 עובדים. התוכנית זכתה להצלחה ולביקוש גבוה מצד העובדים, ובבנק אף בחנו להרחיב אותה. לפי הערכות, גם בנק הפועלים אמור להודיע על תוכנית פרישה מוקדמת בשבועות הקרובים.