המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בתנודתיות כשבסך הכל המגמה החיובית שלטה במשך רוב שעות המסחר, וזאת על רקע עליות בבורסות אירופה. ביום שישי האחרון נסגרו הבורסות בארה"ב בירידות שערים. את מירב העניין במסחר בארה"ב מרכזות, כמו במרבית התקופה האחרונה, הציפיות לפגישת הפד שתתכנס מחר, לקראת ההודעה על מדיניות הריבית שתימסר ביום רביעי. המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה חיובית, לקראת כינוס הבנק המרכזי היפני מחר. המסחר בבורסת אוסטרליה הופסק היום בעקבות שיבושים שנגרמו מתקלת מחשב.

 

כאמור, ועדת השווקים הפתוחים (FOMC) של הפדרל ריזרב תתכנס מחר ותפתח את הראשון מבין יומיים של דיונים והצבעות, כאשר ביום רביעי אמורה הנגידה ג'נט ילן להודיע לציבור על ההחלטות שהתקבלו בכינוס - ובראשן ההחלטה לגבי מדיניות הריבית, שמרכזת עניין חסר תקדים בשוקי ארה"ב והעולם. אי-הוודאות לגבי ההחלטה גרמה לתנודתיות רבה במסחר בשבועות האחרונים, כאשר כל התבטאות של אחד ממקבלי ההחלטות בפד קיבלה תהודה עולמית והשפיעה על מגמת השווקים.

הנפט  סגר במגמה חיובית, לאחר שוונצואלה הודיעה כי מסתמנת הסכמה בין קרטל OPEC לבין מדינות מפיקות נפט שאינן חברות בו, לגבי קביעת מכסות תפוקה. נשיא המדינה, ניקולס מאדורו, אמר שייתכן והסכמה כזו תוכרז בחודש הקרוב. במקביל, מתפרסמים דיווחים על קרבות בלוב סביב השליטה במסופי נפט בחלקה המזרחי של המדינה. האירועים בלוב יוצרים חשש מאי-סדירות תפוקת הנפט במדינה ותורמים גם הם לעליית מחירי הזהב השחור.

חברת הספנות הדרום-קוריאנית הנג'ין, שקרסה בחודש שעבר, תחזיר את ספינותיה החכורות לבעליהן המקוריים, כך פסק היום שופט דרום קוריאני. בעקבות הפסיקה, 60 ספינות של החברה ייצאו משליטתה, וזאת מתוך 141 כלי שיט שברשותה. החברה נאבקת לגייס כספים על מנת להשלים את שילוח הסחורות שהיו בדרכן בעת קריסתה הפיננסית, וקיבלה הלוואה בסכום של 45 מיליון דולר מיושב הראש של החברה ומקודמתו בתפקיד. הסכום אינו מספיק לעגינת ופריקת כל ספינות הנג'ין שבלב ים, שלפי הערכות נושאות סחורות בשווי 45 מיליארד דולר.

ענקית הכימיקלים הגרמנית Bayer AG  מתכננת לפתוח השבוע בסבב בין בנקים ברחבי העולם, במטרה לגייס הלוואת גישור של כ-57 מיליארד דולר לטובת עסקת הרכישה של מונסנטו. לצורך מימון העסקה, באייר תנפיק גם אג"ח להמרה בהיקף של כ-19 מיליארד דולר. בנק אוף אמריקה, קרדיט סוויס, גולדמן סאקס, HSBC ו-JP מורגן צ'ייס הסכימו לקחת חלק במימון הגישור.

מניית גוגל  ריכזה עניין לאחר שפורסם כי ייתכן ותאלץ לשלם מעל 400 מיליון דולר לממשלת אינדונזיה, בגין מיסים שלא שולמו במהלך שנת 2015. גוגל שחררה הצהרה בה נמסר כי היא תוסיף לשתף פעולה עם הרשויות המקומיות, וכי שילמה את כל המיסים שנדרשו ממנה. מקדונלדס  ניצבת גם היא בפני אפשרות לתשלום מס גבוה - ה"פייננשל טיימס" מדווח כי ייתכן והחברה תידרש לשלם כחצי מיליארד דולר במסים על פעילותה בלוקסמבורג. חקירה של האיחוד האירופי מתנהלת בנושא.