"מחירי הדירות ימשיכו לעלות; הקרקעות שוות כפול מערכן בספרים"

בית ההשקעות אקסלנס הציב למניית שיכון ובינוי מחיר יעד של 9 שקלים, גבוה ב-41% ממחירה בבורסה ■ תשואת הדיבידנד ב-2017 צפויה לעמוד על 7.6%

כלכלני בית ההשקעות אקסלנס החלו לסקר את מניות שיכון ובינוי של שרי אריסון, עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 9 שקלים, הגבוה ב-41% ממחירה של המניה בבורסה.

שיכון ובינוי  נפגעה קשות בשנה האחרונה מפעילותה בניגריה, ובאקסלנס מציינים כי החדשות הטובות הן שהתקציבים בניגריה החלו להפשיר, והחברה הבת של שו"ב הפועלת בניגריה, SBI, חזרה לעבוד במדינה. "הסיכון בניגריה לא נעלם, אך אנו סבורים שבמחיר המניה הנוכחי, השוק אינו מייחס כל ערך לפעילות SBI בניגריה, בהשוואה להערכה של 500 מיליון שקל, או 1.2 שקל למניה לפי המודל שלנו", מציינים האנליסטים דיוויד גבאי ומיכה גולדנברג ממחלקת המחקר של אקסלנס ברוקראז'.

הערכת השווי שלהם משקפת תרחיש של חזרה לעבודה סדירה בניגריה במהלך השנים הקרובות, וגם בתרחיש פסימי, שבו הפרויקטים של SBI במדינה מוקפאים ללא הגבלת זמן, ומעניקים שווי אפסי לפעילות שם, הערך הנוכחי הנקי (NAV) של שו"ב עומד על 7.8 שקלים למניה, מציינים באקסלנס.

בנוגע לפעילות הייזום ובינוי למגורים בישראל מעריכים האנליסטים, כי שיכון ובינוי נדל"ן תמשיך ליהנות ממגמה של עלייה מתמדת במחירי הדיור אל תוך שנת 2017, בזכות דינמיקת היצע-ביקוש עקבית בשוק המגורים המקומי.

שיכון ובינוי נדל"ן נהנית מעתודות קרקע גדולות של כ-12 אלף יחידות דיור, המצויות בשלבי תכנון שונים. עתודות אלה הן ערך חבוי משמעותי לא רק בזכות היקפן, אלא גם בשל הערך הנמוך שבו הן רשומות בספרים, כפי שמשתקף ברווח גולמי של יותר מ-50% לפרויקטים שנבנו על קרקע שנרכשה לפני עשרות שנים. לכן, הם אומדים את ערך עתודות הקרקע של החברה ב-1.6 מיליארד שקל, יותר מכפול לעומת ערכן בספרים, העומד על 748 מיליון שקל בלבד.

עוד מציינים באקסלנס, כי אסטרטגיית ה"הליכה למערב" מיושמת בהצלחה, וזכיית החברה לאחרונה בחוזים בארה"ב ובקולומביה בהיקף מצטבר של כ-1.6 מיליארד דולר צפויה להוביל לחוזים נוספים במדינות אלו.

גורם חשוב נוסף שעשוי לתרום לרווחיות החברה בשנתיים הקרובות הוא מכירה של פרויקטים בתחום הזכיינות, שהקמתם הסתיימה, שעשויים להניב לחברה רווחי הון משמעותיים. באקסלנס מזהים חמישה פרויקטים כאלה, לאחר שבמחצית הראשונה של 2016 הניבו שני מימושים תזרים של 163 מיליון שקל ורווח של 107 מיליון שקל.

עוד מציינים באקסלנס כי לשיכון ובינוי יש עבר של חלוקת דיבידנד נדיבה (קרוב ל-50% מהרווחים). למרות שקצב חלוקת הדיבידנד הואט בגלל המשבר בניגריה, "אנו צופים שחזרה ל-EBITDA גבוה יותר בשנת 2017, תסמן חזרה לחלוקת דיבידנדים בסכום של 200 מיליון שקל, המשקף תשואת דיבידנד חזויה של 7.6% בשנה הבאה".