בקרוב בישראל: מרצדס מציגה שתי מכונית-על חדשות

זמן קצר אחרי שחשפו במרצדס את הגרסה הקרבית של דגם ה-GT, שזכתה לכינוי "המפלצת הירוקה", מוציאה היצרנית הגרמנית שני דגמים חדשים ■ קבלו הצצה

חדשות הרכב, מרצדס amg / צילום: מתוך הוידאו
חדשות הרכב, מרצדס amg / צילום: מתוך הוידאו

לא מזמן חשפו במרצדס את הגרסה הקרבית של דגם ה-GT שלהם, שזכה לכינוי "המפלצת הירוקה". אם חשבתם שכאן זה נגמר, לאנשי מרצדס יש "שפן" נוסף בשרוול הGT הארוך, יותר נכון שני "שפנים". GT AMG-R, עבור האות הראשונה במילה רודסטר, מכונית ספורטיבית דו מושבית פתוחה, ו-GT AMG-C רודסטר.

בכל הנוגע לעיצוב המכונית יודעים במרצדס לעשות את העבודה, אך בנוגע להענקת שמות - בזה הם מעט פחות טובים. שתי הגרסאות עושות שימוש באותו מנוע בנפח 4 ליטר V-8 שמשמש את יתר הגרסאות, ומוציא 476 כוחות סוס לגרסת R, או 575 כוחות סוס ל-C הקרבית, מעט יותר מהגרסאות הסגורות של ה-GT. שתי הגרסאות יחצו את מחסום ה-300 קמ"ש ויאיצו מעמידה למאה קמ"ש תוך 3.7 ו-4 שניות בהתאמה.

נתוני האצה שווים לאחיות בעלות הגג הקשיח, זאת על אף תוספת משקל הכרחית למכוניות פתוחות, עקב חיזוקי מרכב נחוצים שבאים לחפות על היעדר הגג. רוכשי ה-C יזכו בפיצ'ר נחמד בדמות היגוי אחורי שמסובב את הגלגלים האחוריים בכיוון הנגדי לאלו הקדמיים עד למהירות של מאה קמ"ש, מעל מהירות זו פונים כל הגלגלים לאותו כיוון. אם חשקה נפשכם להוריד את הגג הרך, במהירויות של עד 50 קמ"ש תוך זמן קצר של תריסר שניות, תאלצו לחכות עד לתחילת שנה הבאה. אז אומרים אנשי היבואן בארץ, תגענה הרודסטריות הנחשקות ארצה. תג המחיר אגב, אמור להערכתנו לעבור, ולא במעט, את רף מיליון השקלים וחצי.