גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בעל עסק חייב לבדל את עצמו ולעבוד גם מחוץ לפייסבוק"

דני אילני, הבעלים של חברת אופק חדש הפעילה בתחום של הקמת אתרי אינטרנט: "אתה חייב להתעדכן כל הזמן כי העולם הזה משתנה במהירות עצומה. כל אחד יכול לבנות לעצמו אתר בחינם, אבל מהר מאוד הוא מבין שזה לא בחינם"

הייטק  / צלם: פוטוס טו גו
הייטק / צלם: פוטוס טו גו

"המחשב יהיה בגודל של טלפון חכם. וכשתגיע לעבודה, לבית או לכל מקום אחר תתחבר למסך ולמקלדת ותתחיל, או תמשיך, לעבוד. אתה תנהל גם את כל הבית באמצעות הסמארטפון. זה מתחיל לקרות וזה רק ילך ויתעצם. אגב פעם חשבו שכמות השימוש בנייר תלך ותפחת אבל זה לא קרה כך שבהחלט ייתכן שבמשרדים ובבתים ימשיכו להשתמש במחשבים שולחניים גדולים עוד הרבה זמן. נראה". כך אומר דני אילני, הבעלים של חברת אופק חדש הפועלת בתחום של בניית אתרי אינטרנט, בראיון ל"גלובס".

לאילני, שהחל בפעילות בתחום בניית אתרי אינטרנט לפני כ-16 שנים, יש הרבה ניסיון (בתחום הזה ובחיים בכלל..) כך שהוא כנראה יודע על מה הוא מדבר. אילני החל את דרכו בתחום עוד כשהיה מנהל מתנ"ס בלוד. "עם פריצת המחשבים האישיים לעולם הצעתי למנהל המתנ"סים להקים יחידת מחשוב . הוא אמר לי שהוא לא יודע על מה אני מדבר אבל אמר לי ללכת על זה, אז הקמתי וניהלתי הרבה שנים את יחידת המחשוב בחברה למתנ"סים. כשפרץ נושא האינטרנט לעולם הייתי הראשון לדעתי שבנה מערכת לניהול תוכן בעברית. זה היה ב-1998. היא לא הייתה שווה יותר מדי. השתמשנו בזה כמה חודשים והעולם המשיך להתפתח מהר".

"בניתי את האתר של החברה למתנ"סים על מערכת מהסוג הזה - מערכת חוגים עם אתר אינטרנט כללי. לאחר מכן פרשתי מהחברה ולא ידעתי מה אעשה מחר בבוקר. הצטרפתי לארגון לעסקים IBC לפני כ-16 שנים ומאז למעשה אני בונה אתרי אינטרנט לבעלי עסקים קטנים ובינוניים", הוא אומר.

גם כאן העולם השתנה מאוד מהר.

"נכון. אם אתה לא מתעדכן במה שקרה לפני שבוע אז אתה כבר מפגר מאחור. צריך כך הזמן להיות מעודכן. היום אני בונה אתרים עם מערכת מאוד מתקדמת. יש לי חברה, אופק חדש, שבה מועסקים כמה עובדים ואני כמובן גם מוציא פעילויות גם למיקור חוץ לפי הצורך, כמו תכנות וגרפיקה".

מה הייחוד שלכם?

"יש הרבה מערכות לניהול תוכן בשוק. למעשה כל אחד יכול לבנות לעצמו אתר בחינם, אבל מהר מאוד הוא מבין שזה לא בחינם כי צריך למשל לשלם עבור שרת או שם דומיין. אני מלווה את הלקוחות שלי לאורך כל הדרך לאחר הקמת האתר ואני ממליץ ללקוחות שלי לעדכן נתונים כל הזמן ואני ממליץ שאנחנו נכניס את הנתונים לאתר כי אנחנו דואגים שזה ייראה כמו שצריך. צריך כמובן לבנות את האתר נכון שיהיה מותאם למנועי החיפוש, בעיקר לגוגל".

האתרים מותאמים לכל מסך?

"כן. היום זה חייב להיות כך. האתרים מותאמים לכל מסך, כולל כמובן טלפונים חכמים. היום יש עדיין מאות אלפי אתרים שאינם מתאימים לסמארטפונים".

זה בטח חלק משמעותי מהפעילות שלכם לאחרונה...

"כן. זה נכון. היום הכל חייב להיות מותאם לסמארטפונים למיניהם".

כמה עולה להקים אתר אצלך?

"בהתחלה, לפני 15-16 שנים, הייתי מבקש ומקבל על הקמת אתר 12 אלף שקל ולא הייתי הכי יקר בשוק. היום אני מקים אתר ב-2600 שקלים. היום כמובן אפשר להקים אתר בזמן הרבה יותר קצר, פעם זה היה הרבה יותר ארוך ומסובך. זה כמובן תלוי גם בלקוחות, תוך כמה זמן הם מארגנים את החומר שהם רוצים שיהיה באתר ומעבירים לי אותו".

"בעיקרון יש בהקמת אתר שלושה מרכיבים - קניית שם דומיין, הקמת האתר ותחזוקה שוטפת שכוללת אחסון האתר, שימוש בתוכן ועדכון נתונים שוטף".

כמה עולה לאחסן אתר?

"50-60 שקלים לחודש. גם זה היה הרבה יותר בעבר. אני לוקח 100 שקלים לחודש וזה כולל את כל מה שמסביב כולל הזנת נתונים שוטפת".

בתקופה האחרונה יש יותר ויותר פרסומים וכתבות בכלי התקשורת השונים על העלייה בכוחה של פייסבוק וההשפעה ההולכת וגדלה שלה בכל תחומי החיים, וכמובן שגם בתחום העסקים. לדעת אילני אסור לבעל עסק, ולא משנה עם הוא קטן, בינוני או גדול, לבסס את פעילות האונליין שלו על פייסבוק.

פייסבוק לא פוגעת בעסק שלך?

"הייתה תקופה שכן עד שאנשים הבינו שמדובר בשתי מדיות שונות שמשלימות אחת את השנייה. בפייסבוק אתה לא קובע את הכללים אלא חייב לציית לכללים שלהם וכידוע הם יכולים פתאום לשנות את הכללים ולהוריד לך את העמוד או לאלץ אותך לשנות אותו לגמרי. עסק צריך שיהיה לו אתר משלו וגם, במקביל, פעילות דרך הרשתות החברתיות כולל פייסבוק. צריך לזכור גם שפייסבוק לומדת את הרגלי הגלישה של המשתמשים ולפעמים משתמשת בזה נגדך, צריך להבין את זה ולדעת להשתמש בפייסבוק בחוכמה ובזהירות".

העלויות היום מאוד נמוכות וקשה לי להאמין שיש עדיין בעלי עסקים שלא יקימו אתר לעצמם...

"עדיין יש כאלה. אם מישהו מחפש בגוגל נגר למשל ואם אין לך אתר לא יגיעו אליך".

יש לך עצות לעסקים איך לקדם את עצמם דרך גוגל?

"חשוב מאוד לבדל את עצמך. לא לכתוב סתם נגר אלא להוסיף עוד תכונות של העסק. דבר חשוב נוסף זה להוסיף מלל ולעדכן אותו באופן שוטף. גוגל לא יודע לקרוא תמונות, זה לא מספיק. אני תמיד אומר ללקוחות להכניס מילון מונחים, שאלות נפוצות, טיפים. אני גם מבקש מהלקוחות להכין מראש את הדברים האלה ולהעביר אלי ואני אעדכן את האתר מדי פעם. גם אליי מגיעים לפעמים לקוחות בגלל שהכנסתי מילון מונחים".

שם הדומיין מאוד חשוב...

"נכון. אני קונה כתובות בכל יום כמעט. יש כאלה שקנו שמות דומיין טובים בתחילת הדרך והרוויחו המון כסף. המנכ"ל של אחת החברות שעבדתי איתן, ספקית של כתובות סיפר לי יום אחד שהוא קנה שם של דומיין, diamonds.com במיליון דולר, ומכר אותו עוד באותו יום ב-3 מיליון דולר. מדהים. אז הם הפסיקו לעסוק במכירת כתובות אינטרנט ועברו למסחר בשמות דומיינים עם ביקוש פוטנציאלי גבוה. היום זה כמובן הרבה יותר קשה לעשות את זה".

יש לך לקוחות קטנים שפרצו קדימה לאחר שהקימו אתר?

"זה קורה כל הזמן, אין ספק. בעיקר בתחומים יותר נישתיים. החשיבות של אתר מעודכן עצומה".

איפה אתה רואה את התחום הזה בעוד 5 שנים?

"הכיוון הוא להכניס לאתר יומן, ושמערכת הדיוור תנוהל דרך האתר. זה כבר קיים בעולם ואנחנו מכניסים את זה בקרוב מאוד. לדעתי המחשבים השולחניים נמצאים לקראת סוף דרכם. אנשים יעבדו על מחשבים ניידים בלבד וייקחו אותם מהבית לעבודה וחזרה".

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"