פקקים בכבישים וכוננות בבירה: נערכים לראש השנה

שוטרי אגף התנועה יפרסו בצמתים מרכזיים כדי לכוון את התנועה לקראת הפקקים הצפויים ■ בירושלים הוגברה הכוננות בעיר העתיקה, ולאורך קו התפר וסגר הוטל על יהודה ושומרון ■ התעדכנו במפת הכבישים

פקק באיילון / צילום: תמר מצפי
פקק באיילון / צילום: תמר מצפי

לקראת כניסת החג, הערב (א'), צפויים כבישים ברחבי הארץ להתמלא במכוניות של משפחות העושות את דרכן לארוחת ראש השנה. המשטרה קראה לציבור הנהגים להימנע מעצירה בשולי הדרך, אלא במקרה חירום - ובמפרצי הבטיחות או בתחנות ריענון. בנוסף הבהירו במשטרה כי במקרה של תקלה ברכב יש להתקשר למוקד 100 ולהמתין מעבר למעקה הביטחון עד להגעת ניידת. שוטרי אגף התנועה יתפרסו בצמתים מרכזיים לאורך הכבישים ויכוונו את התנועה במידת הצורך. במשטרה הדגישו כי יש להישמע להוראות השוטרים.

אלה זמני כניסת החג ברחבי הארץ - בירושלים: 17:47, בתל אביב: 18:02, בחיפה: 17:53, בבאר שבע: 18:05 ובאילת: 18:04. זמני יציאת החג ביום שלישי הם כדלקמן - בירושלים: 18:57, בתל אביב: 18:58, בחיפה: 18:57, בבאר שבע: 18:59 ובאילת: 18:58.

בתוך כך, במשטרת מחוז ירושלים הגבירו את ההיערכות לקראת ראש השנה בבירה - במיוחד סביב מרכזים קהילתיים, בתי כנסת ושווקים בעיר. כוחות גדולים של שוטרים נפרסו לאורך קווי התפר בין חלקי העיר וברחבי העיר העתיקה, במטרה למנוע ממפגעים פוטנציאליים לבוא במגע עם אזרחים. כחלק מההיערכות המקדימה במחוז נעצרו בשבוע שעבר 39 חשודים בפעילות חבלנית עוינת (פח"ע) בכפרי מזרח ירושלים, ובראשם במחנה הפליטים שועפאט. בנוסף נתפסו במבצע המעצרים חומרי הסתה ואמצעי לחימה שונים.

נוסף לתגבור הכוחות בירושלים הוטל בלילה שבין שבת לראשון סגר על יהודה ושומרון שיימשך עד לאחר צאת החג, בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי. בנוסף נסגרו המעברים לרצועת עזה. בשל הסגר יותר מעבר לשטח ישראל רק לצרכים הומניטריים, רפואיים וחריגים ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

במהלך ימי החג יפתחו חלק משטחי האימונים של צה"ל ברחבי הארץ ל מטיילים . מדובר צה"ל נמסר כי כל כניסה לשטח אימונים צבאי מחייבת תיאום מראש וקבלת אישור בכתב מצה"ל. כמו כן חל איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים, ובהם שדות מוקשים המסומנים באמצעות גדר תיל ושילוט צהוב-אדום. ניתן לקבל מידע על תיאום כניסה לשטחי האימונים שייפתחו במוקדי טלפונים אזוריים - במחוז דרום: 08-9902926/7, במחוז מרכז: 02-5305042, במחוז צפון: 04-6977224 ובמרחב רמת הגולן: 04-6512272/8.