טבע השלימה את רכישת חברת ההפצה אנדה מידי אלרגן

סיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל קבוצת הגנריקה הגלובלית בטבע: "הרכישה מאפשרת לנו וללקוחותינו לספק ליותר מטופלים ברחבי ארה"ב גישה לתרופות גנריות"

מפעל טבע. יצוא התרופות לבריטניה זינק ב–24% בממוצע לשנה / צילום: תמר מצפי
מפעל טבע. יצוא התרופות לבריטניה זינק ב–24% בממוצע לשנה / צילום: תמר מצפי

חברת טבע הודיעה היום (ב') על השלמת רכישת חברת אנדה (Anda), מפיצה מובילה של תרופות גנריות בארה"ב, מאלרגן. טבע הודיעה על העסקה לפני חודשיים. 

"אנו שמחים על כך שחברת אנדה, אחת המפיצות המובילות של תרופות גנריות בארה"ב, היא כיום חלק מטבע. הרכישה משקפת את עמדתנו כי הזדמנויות צמיחה, חיצוניות ופנימיות, קיימות בתעשיית הגנריקה בכלל, ועבור שרשרת ההפצה הנרחבת שלנו בפרט," אמר סיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל קבוצת הגנריקה הגלובלית בטבע. "רכישה זו מאפשרת לנו וללקוחותינו לספק ליותר מטופלים ברחבי ארה"ב גישה לתרופות גנריות".

"אנו שמחים על הצטרפותנו לרשת ההפצה של טבע, כדי לסייע ללקוחותינו ולמטופלים ברחבי המדינה", אמר צ'רלס ד. פיליפס, נשיא ומנכ"ל אנדה. "באמצעות שילוב הכוחות עם טבע, היצע המוצרים של אנדה יצמח במידה ניכרת, ואנו נוכל להגיע ליותר מטופלים בארה"ב". 

נכון להיום, לטבע יש יותר מ-300 בקשות לרישום מוצר הממתינות לאישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב), והיא נמצאת בעמדה מובילה מבחינת הזדמנויות הגשה ראשונה (first to file), עם יותר מ-100 הגשות ראשונות הממתינות לאישור בארה"ב. כיום, אחד מכל שישה מרשמים לתרופות גנריות הניתנים בארה"ב הוא למוצר גנרי של טבע.