הבורסה בת"א ננעלה בעליות; מיילן זינקה, אופקו איבדה כ-5%

בארה"ב התפרסם דוח התעסוקה המאכזב, אך עדיין המגמה היא שהכלכלה האמריקאית מייצרת מקומות עבודה ■ מיילן עלתה כ-7% על רקע הפשרה עם הרגולציה האמריקאית

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה חיובית, וזאת לאחר ירידות השערים שנרשמו בסוף השבוע בניו-יורק. נזכיר כי בימים שלישי ורביעי השבוע לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל יום הכיפורים.

 

בסוף השבוע התפרסם דוח התעסוקה האמריקאי שהצביע על תוספת של 156 אלף משרות בחודש ספטמבר. הנתון הוא אמנם מאכזב ביחס לציפיות שהיו לתוספת של 171 אלף, אך עדיין הכלכלה האמריקאית נמצאת במומנטום של ייצור משרות ביחס לנקודת השפל של 2008 ו-2009.

סגנה של ג'נט ילן, סטנלי פישר - סגן יו"ר הפדרל ריזרב אמר בסוף השבוע כי הכלכלה האמריקאית נמצאת קרוב לתעסוקה מלאה, מה שלא משנה את היחס של המשקיעים להערכות כי הריבית תעלה בישיבת הפדרל ריזרב בחודש דצמבר. יש לציין כי משורה של התבטאויות של בכירי הפדרל ריזרב בשנים האחרונות ניתן לגזור כי הנתון המרכזי, בכל הנוגע למדיניות הריבית של הבנק, הוא רמת התעסוקה וכשזה במצב שפיר, גוברים הסיכויים באופן דרמטי לסופו של עידן "ריבית האפס". 

 

אופקו הלת'  ננעלה בירידה של כ-5% ופריגו  ירדה 3.9%. טבע, לעומת זאת, נסחרה ביציבות וסיימה בעליה של כ-0.7%.

מיילן  ננעלה בעלייה של קרוב ל-7%, לאחר שהגיעה להסדר עם הרגולציה האמריקאית לפיו תשלם 465 מיליון דולר ליישוב הסכסוך בינה לרגולציה סביב נושא התמחור האגרסיבי של האפיפן. כזכור, מיילן עלתה לכותרות לאחר שהעלתה באופן חריג את מחירי האפיפן (תרופה הניתנת במקרי חירום לתופעות של אלרגיה) ועל פי החשד סיווגה את התרופה כתרופה כתרופה גנרית, מה שמאפשר לה להעניק לחברות הביטוח האמריקאיות הנחה קטנה יותר מההנחה של תרופה אינובטיבית. 

החברה כנראה שמה את משבר האפיפן מאחוריה עם התשלום של 465 מיליון דולר אך עננה נוספת מעיבה עליה ועל סקטור התרופות וזו ההתחזקות של הילארי קלינטון לאחר פרסום ההתבטאויות הסקסיסטיות של טראמפ. קלינטון צפויה להמשיך וללחוץ, אם תיבחר, על סקטור התרופות להוזיל מחירים מה שיפגע ברווחיות החברות הללו.