עו"ד מאיה לדרמן מונתה ליועמ"ש הרשות לאיסור הלבנת הון

שימשה כסגנית היועמ"ש ברשות במשך 5 שנים ■ ראש הרשות, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר: "לדרמן מוכרת בארץ ובעולם כמומחית מהמעלה הראשונה בתחום איסור הלבנת ההון ומימון הטרור"

יועצת משפטית חדשה לרשות לאיסור הלבנת הון: עו"ד מאיה לדרמן (41) נבחרה על-ידי ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה לתפקיד היועצת המשפטית של הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

בין היתר שימשה לדרמן כחברה בוועדת העיצומים לתאגידים בנקאיים לעניין איסור הלבנת הון ומימון טרור, שהחליטה להטיל עיצום כספי בסך 4.2 מיליון שקל על בנק לאומי בגין הפרות של הוראות מכוח חוק איסור הלבנת הון.

עו"ד לדרמן החלה את עבודתה ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בשנת 2005, וב-5 השנים האחרונות שימשה כסגנית היועצת המשפטית ברשות. לעו"ד לדרמן יש ניסיון ומומחיות בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור ובתחום האכיפה הכלכלית, ובשנים האחרונות היא הובילה תהליכים מורכבים דוגמת הערכת הסיכונים הלאומית, הליכי הביקורות הבינלאומיות על מדינת ישראל וקידום חקיקה, רגולציה ונהלים בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים בתחום.

עו"ד לדרמן מוסמכת כמעריכה בינלאומית של ארגון Moneyval לביצוע ביקורות בתחום יישום הסטנדרטים הבינלאומיים בתחום איסור הלבנת הון ומימון טרור, והיא משמשת כיום כמעריכה בינלאומית בביקורת שמקיים כוח המשימה הבינלאומי ה-FATF. כמו כן, בשנים האחרונות שימשה עו"ד לדרמן כנציגת המדינה במליאת ארגון Moneyval וריכזה את הפעילות השוטפת מול הארגון.

לעו"ד לדרמן תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב וכן תואר ראשון נוסף בחשבונאות וכלכלה, ואת דרכה המשפטית היא החלה בהתמחות בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. בעבר כתבה עו"ד לדרמן שני ספרי משפט בסדרה "עיונים בסדרי דין".

ראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ד"ר שלומית ווגמן-רטנר, בירכה על המינוי וציינה כי "עו"ד לדרמן בעלת ניסיון עשיר בתחום, והיא מוכרת בארץ ובעולם כמומחית מהמעלה הראשונה בתחום איסור הלבנת ההון ומימון הטרור. בשנים האחרונות הובילה עו"ד לדרמן תהליכים מורכבים ומשמעותיים וסייעה במיצובה של הרשות בחוד החנית של העשייה בתחום. תרומתה המקצועית נחוצה לאתגרים הרבים עמם מתמודדת כיום הרשות בזירה המקומית והבינלאומית, ואני בטוחה כי בתפקידה כיועמ"ש הרשות היא תמשיך לסייע לרשות להתמודד בהצלחה עם אתגרים אלה".