ביה"ד הורה למחוק את ערעור שרה נתניהו בעניין גיא אליהו

רשם ביה"ד הארצי קיבל את בקשת אליהו, עובד משרד רה"מ לשעבר, תוך שהפנה להחלטה שניתנה בתיק מני נפתלי, בה נקבע כי לנתניהו לא נתונה זכות ערעור, שכן לא הייתה צד להליך ■ אשת רה"מ חויבה בהוצאות המשפט של אליהו בסך 3,000 שקל

שרה נתניהו / צילום : ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום : ליאור מזרחי

בית הדין הארצי לעבודה קיבל היום (ב') את בקשתו של גיא אליהו, עובד משרד ראש הממשלה לשעבר שזכה בתביעת פיצויים שהגיש לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים נגד המשרד, למחוק את הערעור שהגישה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, על פסק הדין.

רשם בית הדין הארצי, השופט כאמל אבו קאעוד, קיבל את בקשת אליהו, תוך שהפנה להחלטה שניתנה על-ידו בתיק מני נפתלי, שבה נקבע כי לנתניהו לא נתונה זכות ערעור, שכן גם שם - כמו במקרה של אליהו - היא לא הייתה צד להליכים שהתקיימו בבית הדין.

"על אף שלטענת שרה נתניהו התיק דנן אינו זהה באופן מוחלט לתיק של מני נפתלי, השאלה בדבר זכותה של נתניהו לערער משותפת לשני התיקים, היא מבוססת על מסכת עובדתית דומה, ונימוקי הצדדים זהים. כך גם היסוד לשני הערעורים הוא בקביעות הערכאה הדיונית בדבר העסקה פוגענית במעון ראש הממשלה", כתב הרשם ומחק, כאמור, את בקשת נתניהו לערער אישית על פסק הדין.

לאור ההחלטה, נתניהו חויבה לשאת בהוצאות המשפט של אליהו בסך 3,000 שקל. 

בפסק הדין שניתן בבית הדין האזורי לעבודה חויבה המדינה לשלם לאליהו פיצוי בגין עוגמת-נפש בסך 65 אלף שקל ועשרות אלפי שקלים נוספים בגין קיפוח זכויותיו הסוציאליות. בית הדין קבע כי אליהו היה חשוף להעסקה פוגענית בתקופת עבודתו ולאווירה של פחד והתנהגות פוגענית, שכללה צעקות, נזיפות, השפלות ועוד מצד הגורמים שהעסיקו אותו, ובהם שרה נתניהו.

עו"ד נעמי לנדאו, המייצגת את גיא אליהו ומני נפתלי, מסרה: "שוב הוכיח בית הדין הארצי לעבודה כי הוא חזק דיו לעמוד בלחצים של המשפחה החזקה בישראל. ניסיונותיה של שרה נתניהו ויועציה להלך אימים על בית הדין כשלו, וטוב שכך. 

"ערב יום הכיפורים, אני תקווה כי הגברת נתניהו תתמקד מעתה בקיום חשבון-נפש אישי עמוק, בתקווה שתהפוך ממעסיקה מתעמרת למעסיקה מחבקת, תומכת ומעצימה ותיתן דוגמה לכל המעסיקים בישראל באשר לאופן שבו יש לנהוג בעובדים. חתימה טובה ושנה טובה לכל העובדים והמעסיקים בישראל". 

עו"ד יוסי כהן, בא-כוחה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, מסר כי בכוונתו להגיש ערעור על החלטה זו להרכב שופטים בבית הדין הארצי.