עסקה שנחתמה לאחרונה בין סין לחברה האקראינית "אנטונוב" תביא לייצור מחדש של מטוס התובלה הגדול ביותר שנוצר אי-פעם. המטוס עתיד לשמש את הצבא הסיני לטובת משימות לוגיסטיות, כך דווח ב-Business Insider.

עד כה, הצבא הסיני התבסס בעיקר על רכבות משא לטובת הובלת חיילים וציוד כבד. עם המעבר לשימוש במטוסי תובלה ענקיים, הוא כנראה יקבל שדרוג רציני.

המטוס, אנטונוב An-225, מחזיק בכמה שיאי בעולם בכל הקשור לגודל ולעוצמה שלו. הוא מופעל על ידי שישה מנועים עוצמתיים ומסוגל לשאת מאות טונות למרחק של אלפי קילומטרים. כאמור, יכולת כזאת תשנה לחלוטין את חוקי המשחק.

על פי מומחה אחד המטוס הזה יעניק לסין יכולות שאין אפילו לארצות הברית. הוא גדול מספיק כדי לשאת מסוקים, טנקים, תותחים ואולי אפילו כלי טיס אחרים. בתחילה, סין עתידה לשכור את המטוסים הללו מ"אנטונוב", אך לפי ההסכם בהמשך גם תבנה כאלה בעצמה.

בשנת 1988 נבנה רק מטוס אחד מדגם זה. בנייתו של המטוס השני החלה בתחילת שנות ה-90, אך בשל היעדר תקציב הבנייה לא הסתיימה. גם אם לא ישמש לצרכים צבאיים, המטוס עדיין יעניק לסין יתרון משמעותי ויענה על מגוון צרכים אזרחיים, כמו אספקת חומרי בנייה ומתכות.