יום המסחר המקוצר לרגל חג סוכות ננעל היום (ג') במגמה חיובית, בהתאם למגמה בשוקי העולם. מניות הפארמה הדואליות חזרו עם פערי ארביטראז' שליליים. נזכיר כי ביומיים האחרונים לא התקיים מסחר בשל חג הסוכות. בורסות אירופה והחוזים העתידיים בארה"ב נסחרים כעת במגמה חיובית.

 

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, בעוד המשקיעים מתמקדים בעיקר בעונת הדוחות לרבעון השלישי ובנתוני המאקרו. בנק אוף אמריקה דיווח על עלייה של כ-7% ברווח הנקי, מעל התחזיות המוקדמות בשוק.

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר מכין את הקרקע להעלאת ריבית. אתמול נאם פישר בכנס כלכלי בניו-יורק והזהיר מפני ההשלכות המסוכנות של ריבית אפסית לאורך זמן. פישר טען כי מדיניות הריבית האפסית עלולה לפגוע בכלכלת ארה"ב ולחולל מיתון עמוק. הוא הוסיף עוד כי סביבת הריבית האפסית חושפת את הכלכלה הגלובלית ובעיקר את מערכת הבנקאות לסיכונים מהותיים. נזכיר כי החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-64% להעלאת ריבית בדצמבר.

כאמור, מניות הפארמה הדואליות חזרו מניו-יורק עם פערי ארביטראז' שליליים. טבע  חזרה עם פער שלילי של כמעט 6%, מיילן עם כ-3%, אופקו הלת'  עם 2.5% ופריגו  עם 1.7%. מנגד, נייס  ואלביט מערכות  חזרו עם פער חיובי של עד כ-1.5%.

טבע נסחרה אתמול בוול סטריט תחת לחץ, לאחר שהודיעה ביחד עם חברת ריג'נרון כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) השהה ניסוי קליני בניהול שתי החברות, שיועד לבחינת יעילותה של תרופה המיועדת לסובלים מכאבים כרוניים בגב. ה-FDA נקט בצעד זה לאחר שאחד המטופלים בניסוי, שקיבל מינון גבוה של התרופה, פיתח דלקת פרקים.

אורתם סהר  הודיעה היום כי קבוצת המשקיעים בראשות איש העסקים ליאו נואי ביטלה את מזכר ההבנות לרכישת החברה. בתגובה להודעה צונחות מניות אורתם סהר ואגרות החוב שלה.