לאחר מותו: נסגר תיק עבירות המס נגד עו"ד יורם יוסיפוף

יוסיפוף והחברות רוי נדל"ן גרופ, MASY וספידי לינק שבשליטתו הואשמו כי ביצעו עבירות מס ■ יוסיפוף נפטר בפתאומיות מאירוע לבבי לפני כשבועיים ■ סנגורו: "היו סיכויים מצוינים שהאישום יימחק או שיוסיפוף ייצא זכאי"

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, דנה אמיר, קיבלה היום (ג') את בקשת הפרקליטות לסגור את התיק הפלילי שנוהל נגד עו"ד יורם יוסיפוף המנוח בגין העלמת הכנסות בהיקף של כ-25 מיליון שקל.

יוסיפוף נפטר בפתאומיות מאירוע לבבי לפני כשבועיים (ביום 14.10.2016), כשהוא מצוי בעיצומו של הליך גישור פלילי, בניסיון להביא לביטולו של כתב האישום שהוגש נגדו בראשית השנה, או הגעה להסדר אחר מול הפרקליטות.

יוסיפוף, מעורכי הדין העשירים בארץ, התמחה בתחום האזרחי, מסחרי, מסים, מקרקעין וחברות ועוסק בעסקי מקרקעין ונדל"ן, בארץ ובחו"ל, פעל גם כאיש עסקים עצמאי וכיזם. בבעלותו מספר חברות, ועם לקוחותיו נמנים אנשי עסקים מישראל ומהעולם, קבוצות משקיעים, יזמים מקומיים ובינלאומיים בתחום הנדל"ן וחברות ניהול נדל"ן.

מכתב האישום שהוגש נגדו ונגד החברות רוי נדל"ן גרופ, MASY וספידי לינק שבשליטתו נטען כי באמצעות מהלכים מתוחכמים העלימו יוסיפוף וחברה בבעלותו הכנסות מעסקאות שביצעו. יוסיפוף הכחיש את המיוחס לו, ובפתח הדיון הראשון בתיק הודיעו הפרקליטות וסנגורו, עו"ד אבי גרוס, כי ברצונם לפנות לגישור על-מנת לנסות לסגור את הפרשה. ואולם, כאמור, יוסיפוף נפטר טרם הגיע הליך הגישור לסיומו. בנסיבות אלה ביקשה הפרקליטות לסגור את התיק הפלילי נגדו.

סנגורו של יוסיפוף, עו"ד גרוס, אמר ל"גלובס" כי "היו סיכויים מצוינים שהאישום יימחק או שיוסיפוף ייצא זכאי, מאוד חבל שליבו קרס כשכבר הפציעה קרן האור. הסיפור הזה הרג אותו. הוא היה איש עסקים גדול, ופעם ראשונה שהוא עמד למשפט פלילי. המוות היה פתאומי. הוא גבר במיטב שנותיו, שמר על אורח חיים בריא. יחד עם זאת, אין לי טענות לפרקליטות, שהייתה קשובה לטענותינו".