המסחר בת"א הסתיים בירידות; מנכ"ל הבורסה: איתי בן זאב

בן זאב, בכיר בבנק לאומי, ישמש כמנכ"ל הבורסה ■ מגמה מעורבת בבורסות אירופה, צפי לפתיחה חיובית בוול סטריט ■ שותפויות לוויתן פרסמו דוח משאבים ותזרים חזוי ■ הפד החליט אתמול, כצפוי, להותיר את הריבית על כנה

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') בירידות שערים. זאת בהמשך לירידות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט לאחר החלטת הריבית של הפד, בעוד אפקט הבחירות ממשיך להעסיק את המשקיעים. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת, אירופה נסחרת בנטייה לעליות, והחוזים העתידיים בוול סטריט יורדים.

 

ראש חטיבת שוקי ההון בבנק לאומי, איתי בן זאב, נבחר ע"י דירקטוריון הבורסה לשמש כמנכ"ל הבא ויחליף את גל לנדאו-יערי, המנכ"לית הזמנית. החילוף יתבצע בינואר 2017. יו"ר הבורסה, אמנון נויבך, אמר כי "ועדת האיתור פעלה במרץ רב על מנת להביא לדירקטוריון הבורסה מועמד מוסכם אשר נבחר פה אחד. אני מאמין כי בן זאב מביא עמו את התכונות והניסיון הנדרשים על מנת להתמודד בהצלחה עם האתגרים המרובים העומדים בפנינו".

הפד החליט אתמול, כצפוי להותיר את הריביות בנובמבר ללא שינוי, בטווח של 0.25%-0.5%. אומנם חברי ועדת השוק הפתוח לא סיפקו בהודעת הריבית רמזים לגבי האפשרות שהוא יעלה ריביות בחודש הבא, אך חברי הפד ציינו כי הצורך בהעלאת ריבית מתחזק. לאחר החלטת הפד, החוזים על הריבית מתמחרים סיכוי של כ-71% לכך שהפד יפעל בחודש הבא.

החלטת הפד לא התקבלה בהפתעה בשווקים והסנטימנט השלילי הושפע בעיקר מהבחירות לנשיאות ארה"ב בשבוע הבא והחשש שמא המועמד הרפובליקני הבלתי צפוי דונלד טראמפ יהיה הנשיא הבא. לאחר שסקרים בשפורסמו בתחילת השבוע הצביעו על התחזקותו של טראמפ, אמש פורסמו סקרים נוספים שמעניקים לקלינטון יתרון של 6%. בכל מקרה, לפי הערכות התנודתיות בשוק צפויה להימשך עד הבחירות ועדות לכך ניתן למצוא במדד הוויקס האמריקאי ("ממד הפחד") שזינק ביותר מ-40% בשבוע החולף.

מחירי הנפט  עולים לפי שעה ביותר מ-1% לאחר שנסוגו בימים האחרונים מרף ה-50 דולר לחבית. הגורמים המרכזיים לסנטימנט השלילי במחירי הזהב השחור בשבוע החולף הם התחזקות הדולר וחוסר הסכמה בין יצואניות הנפט בעניין הגבלת התפוקה. בסוף החודש יתכנסו המדינות החברות בקרטל אופ"ק וינסו להגיע להסכמות בעניין.

חלל תקשורת   הודיעה היום לבורסה כי היא עתידה לקבל כספי ביטוח על אובדן הלווין עמוס 6 בהיקף של כ-196 מיליון דולר.

בין המניות שבלטו במסחר נציין את כיל , נייס , מיילן , אופקו  ופריגו  שחזרו מניו-יורק עם פערים שליליים.

שותפויות "לוויתן" - רציו , אבנר  ודלק קידוחים  - בלטו במסחר לאחר שפרסמו הבוקר דוח משאבים עדכני למאגר הגז הטבעי, ותזרים מזומנים חזוי. על פי הודעת שותפויות הגז, אין כל שינוי בהיקף הגז ב"לוויתן", והוא עומד על 21.8 טריליון רגל מעוקב (TCF). עוד מדווח כי התזרים החזוי מבוסס על הנחה כי המאגר ימכור גז בהיקף 12 מיליארד רגל מעוקב (BCM) בשלב הראשון, תוך חיבור לישראל. (לסיפור המלא)