דלק ונאוויטס זכו ברישיון לחיפושי גז ונפט ב"בלוק 7" בקנדה

למכרז זה ניגשה הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה להרחבת פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בעולם ■ קבוצת דלק ניגשה למכרז יחד עם חברת נאוויטס של גדעון תדמור, בחלוקה של 70% ו-30%, בהתאמה

אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי
אסי ברטפלד / צילום: תמר מצפי

קבוצת דלק הודיעה היום (ה') על זכייתה במכרז לקבלת רישיון חיפושי גז ונפט בים במזרח קנדה. למכרז זה ניגשה הקבוצה כחלק מהאסטרטגיה להרחבת פעילותה בתחום חיפושי הנפט והגז בעולם. קבוצת דלק ניגשה למכרז יחד עם חברת נאוויטס, בחלוקה של 70% ו-30%, בהתאמה.

זכויות החיפוש הן בבלוק 7, המשתרע על-פני כ-2,000 קמ"ר בעומק מטרות מוערך של כ-4,500 מטר מפני הים (עומק הים הוא כ-1,400 מטרים). פוטנציאל הגילויים באגן הגיאולוגי (West Orphan) כולו, שבו מצוי בין היתר בלוק 7, מגיע לכדי כ-25 מיליארד חביות נפט והיקף גז טבעי של כ-20 TCF (לשם השוואה, תגלית לויתן מוערכת בכ-21.9TCF), זאת על פי דוח שפרסמה ממשלת הפרובינציה Newfoundland and Labrador שבקנדה.

במסגרת המכרז התחייבו השותפות להוצאות אקספלורציה בסך של כ-48 מיליון דולר קנדי על פני שש שנים.

רישיון החיפוש הוענק לתקופה ראשונה של 6 שנים וניתן להארכה לתקופה נוספת. הרישיון הוענק כחלק ממכרז שנתי שני, מתוך תכנית של שישה מכרזים שנתיים, בהם לראשונה מעניקה ממשלת קנדה רישיונות באזור מזרח Newfoundland בקנדה.

לדברי גדעון תדמור, יו"ר ובעלים של נאוויטס: "אנו מאד שמחים על הזכייה במכרז שמהווה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הבינ"ל של נאוויטס בצפון אמריקה, ששמה אותנו בשורה אחת עם חברות ענק כמו בריטיש פטרוליום ונובל אנרג'י".