קבוצות גבאי וארז מרווה הגישו הצעות לרכישת אורתם סהר

השופט איתן אורנשטיין קובע לוחות זמנים צפופים לבחינת הצעות רכש לחברת אורתם סהר ■ חובות החברה לנושים עומדים על כמיליארד שקל

אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי
אמיר נחום - מנכ"ל אורתם סהר / צילום: אמיר מאירי

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הודיע הבוקר (ה') לנאמנים כי תוך 5 ימים יקדמו הסדרי נושים על בסיס ההצעות ויקדמו רכישת חברת אורתם סהר במהרה.

חובות החברה עומדים על מעל מיליארד שקל, וההצעות בנויות על שילוב של הזרמת כסף מזומן לחברה ואחוזים מתביעות ומפרויקטים. 

לפי ההחלטה, עד ליום 21 לחודש (תוך 5 ימים) ייבחנו שתי ההצעות: ההצעה האחת היא של קבוצת ארז מרווה ברשות רענן אלוני. הצעה זו מבוססת על הכנסת כ-70 מיליון שקל במזומן ועוד אחוזים מפרויקטים ומתביעות שיינתנו לטובת החברה.

ההצעה השנייה היא של קבוצת גבאי, שרכשה בעבר את צ. לנדאו שקרסה. הצעה זאת דנה בהזרמת 10 מיליון שקל עם אחוזים גבוהים יותר מפרויקטים ומתביעות.

חובותיה של אורתם סהר לנושים עומדים על מיליארד שקל, וסך הנכסים של החברה עומד על כ-300-400 מיליון שקל. בנוסף, לחברה יש פרויקטים בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל בביצוע.

במסגרת הליכי הקפאת ההליכים חזרה החברה לעבודה במספר פרויקטים, וכעת ב-700 מתוך 4,000 הדירות חזרו פועלים לעבודה.

חברת אורתם סהר היא חברה ציבורית שבין היתר מחזיקים בה בבעלות: אמיר נחום המנכ"ל, חברה בבעלות אורי דורי, אגרות חוב ומניות.

"נדרשת פעילות מהירה לגיבוש הסדר נושים נוכח הנזקים שנגרמים ככל שהזמן חולף. המתווה הנכון הוא מציאת משקיע בהקדם שירכשו את החברה כעסק חי למעט פרויקטים שיוחרגו מטעמים שונים. צו הקפאת ההליכים ההליכים ממשיך לעמוד בתוקף עד לדיון הבא. אני מצפה מהבנקים והנאמנים והנושים להיכנס למשא-ומתן מהיר תוך זמן קצר וקצוב. המטרה הראשונה היא להמשיך לבצע את הפרויקטים והרצון הוא למזער נזקים", אמר השופט אורנשטיין בהחלטתו.

עו"ד שאול ברגנזון הסכים לדברים ואמר כי "יש צורך למכור את החברה ב 100% כעסק חי מהר ככל האפשר".

בהמשך להחלטת ביהמ"ש להמשך הקפאת ההליכים ותשלום משכורות העובדים, מסרה עו"ד חיות גרינברג המייצגת את עובדי חברת אורתם סהר: "בית המשפט אישר את בקשת העובדים לתשלום שכר נובמבר וזוהי צפירת הרגעה זמנית עבורם, כאשר בית המשפט מכיר בנחיצותם להצלחת ההליך. אנו שמחים שבית המשפט רואה לנגד עיניו את חשיבותם של העובדים בהליך, לרבות תשלום שכרם".