גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"חברות האלגו-טריידינג חייבות בפרסום תשקיף"

על-רקע דרישת רשות ני"ע מבתי השקעות העוסקים במסחר רובוטי, להחזיק ברישיון לניהול תיקים - החלו בתי ההשקעות לפעול כקרנות גידור, שאינן מחויבות בחוק ברישיון

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס

בימים אלה מתנהל קרב משפטי בין זירות הסוחר החוץ-בורסאיות לבין רשות ני"ע, סביב השאלה אם בתי השקעות בזירת האלגו-טריידיניג - המבצעים מסחר רובוטי בניירות-ערך (באמצעות אלגוריתם ממוחשב וללא התערבות יד אדם) נדרשים לרישיון לניהול תיקים (רישיון מסחר), ולמי מהם תאשר הרשות את בקשת הרישיון. רשימת זירות הסוחר המאושרת על-ידי רשות ני"ע מצטמצמת כל העת, ומתוך 21 זירות שהגישו בקשה לאישור הרשות, נותרו פחות מ-10 הרשאיות לפעול.

בתוך כך, רוחשת אותה זירה סביב קריסותיהם של בתי השקעות, שהפסידו את מרבית כספי המשקיעים. זאת, לפי החשד שחוקרת רשות ני"ע, תוך ביצוע עבירות פליליות. כך, מתנהלת בימים אלה חקירה סביב קריסתו של בית ההשקעות "יוטרייד" שבבעלות אביב טלמור. טלמור חשוד כי רוקן את כספי החשבונות של לקוחות יוטרייד ועשה בהם שימוש לצרכיו. גובה המעילה שביצע לכאורה טלמור, לפי החשד, עומד על 12 מיליון שקלים.

חקירה נוספת המצויה בעיצומה, היא זו של בית ההשקעות "USG קפיטל". מממצאי המפרקת הזמנית שמונתה להליך הפירוק, עלו חשדות להונאת פונזי, הפסדים כבדים ושימוש לא ראוי בכספים.

ברקע הדברים הללו, החליטו חלק מבתי ההשקעות שפעלו בזירה הרובוטית, לשנות כיוון ולפעול כקרנות גידור - פעילות שאינה דורשת רישיון מסחר על-פי חוק. כך, למשל, עברה לפני זמן מה חברת "קפיטל טרייד" של קובי לוצקי שינוי באופי פעילותה - ובמקום פעילות כבית השקעות בזירת האלגו-טריידינג, החלה החברה לפעול כקרן גידור. המטרה הייתה, בין היתר, ליהנות מהפטור הקיים בחוק הייעוץ לקרנות גידור מקבלת רישיון לניהול תיקים.

חברת "קפיטל טרייד" כבר הפסיקה את פעילותה בינתיים, אך יש מי שטוען, שבחסות שינוי המבנה במסגרתו מתבצע מעבר מפעילות כבית השקעות לפעילות כקרן גידור - ממשיכות חברות האלגו-טריידינג לפגוע במשקיעים, באופן הרבה יותר חמור מהפגיעה שנגרמה מפעילותן ללא רישיון. את הטענה הזו מעלה עו"ד דן צוק במכתב ששיגר בשבוע שעבר לרשות ני"ע, ובמסגרתו ביקש מהרשות "לפעול לעצירה מיידית של פעילות קרנות הגידור המנוהלות באלגו-טריידינג והפועלות בתחום הפורקס (CFD) - אלו המציעות את 'מרכולתן' למספר רב של משקיעים הגבוה מן הקבוע בחוק, תוך שהן גורמות נזקים כבדים למשקיעיהן" (ראו גם מסגרת).

עו"ד צוק מייצג משקיעים בתביעות אזרחיות נגד קפיטל טרייד, בהן נטען כי החברה הטעתה את לקוחותיה, בכך שהחתימה אותם על טופסי הצטרפות לקרנות הגידור, ללא גילוי נאות בדבר אופי ההשקעה, הסיכונים שבה, ניגודי העניינים בין החברה למשקיעים ופרטים מהותיים נוספים. במסגרת תשובותיה לכתבי התביעה, קפיטל טרייד מדגישה כי פעלה כחוק - כשהיא פטורה מרישיון לניהול תיקי השקעות מכוח הפטור המתייחס לניהול תיקי השקעות של תאגיד.

לטענת צוק, הסיבה שקפיטל טרייד הקימה מספר קרנות - "דומות עד זהות בפעילותן" - אליהן "שייכה" את משקיעיה - היא על-מנת לחסות תחת החריג לחובת פרסום התשקיף הקיים בחוק ני"ע, הקובע כי"לא יראו כהצעה או כמכירה לציבור - הצעה או מכירה למשקיעים שמספרם אינו עולה על 35", ובמקרה כזה החברה המפרסמת את ההצעה לא חייבת בפרסום תשקיף. המשמעות היא שאין שום צורך חוקי לפעול בשקיפות מול המשקיעים, ולהציג להם מה בדיוק נשה עם כספיהם.

לפי עמדת רשות ני"ע, כאשר חברה יוצאת במספר הצעות לציבור (להשקיע בנדל"ן, במכשירים פיננסיים או בכל דבר אחר), אך לכולן יש מאפיינים דומים או זהים, יש לראות בכל ההצעות הללו "סדרה" אחת - הצעת השקעה אחת שמאוגדת בסדרה ולא מספר השקעות נפרדות. במקרה כזה, אם באותה סדרה אחת גויסו עד 35 משקיעים - ניתן ליהנות מפטור מהוצאת תשקיף. אם גויסו מעל 35 משקיעים בסדרה אחת - החברה מחויבת בפרסום תשקיף ולא נהנית מהפטור בחוק.

לטענת עו"ד צוק, חברת קפיטל טרייד - כמו גם חברות אחרות המנהלות קרנות גידור המשקיעות בנכסים פיננסיים וחוזים עתידיים באמצעות אלגו-טריידיינג - אינן יכולות לחסות תחת החריג לפרסום תשקיף שבחוק ני"ע, והן מחויבות בפרסום תשקיף. לדבריו, "אי-פרסום תשקיף מהווה הפרת החוק ותוצאתה היא פגיעה קשה וחמורה במשקיעים, ובאופן חמור אף יותר מן הפגיעה הקשה שנגרמה לציבור מפעילות חברות האלגו-טריידינג שנאסרה".

סדרת ני"ע דומים

טענה זו של עו"ד צוק מבוססת על עמדת רשות ני"ע, כפי שבאה לידי ביטוי במסגרת התיק שניהלה נגד קבוצת "קדם חיזוק וחידוש מבנים", בו טענה הרשות כי יש לראות בכל הסכמי ההלוואה אותן ערכה קבוצת קדם עם לקוחותיה כסדרה אחת של ניירות-ערך. זאת, בנימוק שלנוכח תכליתם של דיני ני"ע, ראוי לפרש את המונח "סדרה" כמספר תעודות המקנות זכויות כלכליות דומות, שנועדו למטרת השקעה דומה, ומאופיינות בסיכויים וסיכונים דומים, אף אם קיימים ביניהן הבדלים מסוימים.

עוד טענה הרשות, כי חובת פרסום התשקיף חלה גם בהינתן חמש סדרות שונות, שכל אחת מהן אינה נמכרת למעל ל-35 משקיעים. מכאן מסיקה הרשות, כי כל ניירות-הערך - גם אם מקורם בסדרות שונות - נמנים יחד לעניין בחינת הזכאות לפטור מפרסום תשקיף. לפיכך, לטענת הרשות, על קדם לפרסם תשקיף, גם אם היא פרסמה בחמש סדרות שונות, שכל אחת מהן נמכרת ללא יותר מ-35 משקיעים.

"גם הרשות סבורה כי כעקרון, לא ניתן 'לחמוק' מחובת פרסום תשקיף, מקום בו חברה מציעה לציבור לקוחותיה להשקיע בכמה קרנות גידור, המשקיעות באותם סוגים של מכשירי השקעה - מכשירים פיננסיים שאינם ניתנים להמרה למניות, כגון חוזים עתידיים - שכל אחת מהקרנות מוצעת ללא יותר מ-35 משקיעים", כותב עו"ד צוק.

אופי סדרתי

עו"ד צוק מבהיר, כי העליון קיבל את טענות הרשות וקבע כי "המונח 'סדרה' מצביע על כך שתנאיו העיקריים של נייר-הערך בדרך-כלל אינם נתונים למיקוח אמיתי בין המוכר לבין הקונה, ומבחינה זו קיים בו הסיכון שיש בחוזה אחיד. הקשר שבין התאגיד המנפיק לבין המשקיע אינו שוויוני, ולכן אין למשקיע לעתים דרך לעמוד על טיבם של ניירות-הערך באופן בלתי-אמצעי. יתרה מכך, משמעות האופי 'הסדרתי' היא כי קיים פוטנציאל רב מן הרגיל למסחר בניירות-הערך בין המשקיעים, וגובר הסיכון הנובע מאי-הסדרה של שוק ני"ע. השוק בסדרת ניירות הערך עשוי להיווצר בעקבות הצעתה לציבור". לטענת עו"ד צוק, קביעות העליון, "קולעות במדויק לאופי וצורת הפעילות של קרנות הגידור, שהוקמו רק כדי לעקוף את החובה המוטלת על החברות הפועלות בתחום להחזיק ברישיון לניהול תיקי השקעות".

עוד כותב עו"ד צוק לרשות, כי "אין כל הבדל מהותי בין האופן בו פעלה קבוצת קדם, לבין האופן בו פועלות החברות המנהלות את כספי לקוחותיהן באמצעות קרנות הגידור, כשהן מציעות את ההשקעה באלגו-טריידינג לעשרות ואולי אף מאות של לקוחות, תוך שהן חומקות מפרסום תשקיף באמצעות שיוך מספר מצומצם של לקוחות - לא יותר מ 35 - לכל קרן וקרן. בפועל, כאמור, אין כל הבדל מהותי בין 'סדרה' אחת לשנייה, וגם אם קיים שוני מסוים במכשירי ההשקעה בהן נעשה שימוש בכל קרן וקרן, עדיין התנאים העיקריים החלים על משקיעי הקרנות, זהים".

לטענת צוק, יישום ההלכה שקבע העליון, מביא למסקנה כי בהינתן שחברה המנהלת קרן גידור, מגבילה עצמה להתקשרות בפועל מול 35 לקוחות - בכל הקרנות יחד ולא בכל קרן בנפרד - לכאורה היא זכאית לפטור מתשקיף. אולם, לדבריו, קיימות חברות שאינן פועלות באופן הזה, והן חוסות תחת הפטור מתשקיף, למרות שגייסו מעל 35 לקוחות בכל הקרנות יחד. "כתוצאה, נגרמים נזקים כבדים לציבור המשקיעים", מסכם צוק.

קפיטל טרייד מסרה בתגובה: "במסגרת הליכים אזרחיים מייצג עו"ד צוק לקוחות אחדים שדורשים שלא כדין כספים, שרובם הם בגדר הפסדי השקעות. זמן לאחר שכשל בהליכי ביניים, מנסה עו"ד צוק, כצעד נואש, לשפר עמדות ולהפעיל על החברה מנוף לפשרה". עוד נמסר כי האמירה לפיה חלה חובת פרסום תשקיף גם על קפיטל טרייד כקרן גידור "אינה נכונה". לטענת החברה, "חובת פרסום תשקיף תלויה בנסיבות הקרן, בצורה שבה היא משווקת לציבור, בצורה שבה היא מופצת ובכמות וסוג המשקיעים להם היא מופצת. שנית, הרשות פרסמה עמדת-סגל, לפיה בנסיבות מסוימות פעילות ניהול קרן אינה נדרשת לרישיון לניהול תיקים. כלומר, בנסיבות מסוימות פעילות של מסחר אלגוריתמי אינה אסורה. קפיטל טרייד פעלה בהתאם להוראות כל דין".

גיוס משקיעים במסלול "עוקף תשקיף"

שיטת הגיוסים במסלול "עוקף תשקיף" הפכה לדרך מקובלת בשנים האחרונות. לא מעט קרנות השקעה מגייסות סכומי עתק ממשקיעים בודדים, תוך יצירת קבוצות של עד 35 משקיעים בכל פרויקט, וכך לא חלה עליהם החובה להכנת תשקיף מלא או אפילו חלקי. המשמעות היא שאין שום צורך חוקי לפעול בשקיפות מול המשקיעים, ולהציג להם מה בדיוק נעשה עם הכסף שלהם.

הרשות לכאורה אינה אמורה להתערב בגיוסים אלה, אולם, חלק מהגיוסים "עוקפי התשקיף" עלו לכותרות גם כפרשיות על חשדות הונאה בניירות-ערך. כך, הגיעו למשרדי החקירות ברשות ניירות ערך המקרים של קרן קלע ורוביקון שבבעלות אמיר ברמלי, ופרשת קרן אור, בית ההשקעות של יחיאל (חיליק) טפירו, בשל חשדות להונאה ושימוש בכספי המשקיעים שלא כפי שהבטיחו.

נגד אמיר ברמלי מתנהל בימים אלה הליך פלילי חמור בבית המשפט המחוזי בת"א, במסגרתו מיוחסות לברמלי עבירות של גניבה בידי מורשה בהיקף של למעלה מ-400 מיליון שקל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גיוס כספים ללא תשקיף, זיוף ועבירות הלבנת הון; ובימים אלה אמורה הפרקליטות להכריע אם יוגש כתב אישום נגד טפירו ועו"ד אמיר בירמן, מבעלי השליטה לשעבר ב"קרן אור" שקרסה ב-2014 בגין תרמית בניירות-ערך והונאת "פונזי". זאת לאחר, שמחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ני"ע העבירה למחלקת ני"ע בפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) את ממצאי החקירה בעניין טפירו ובירמן, בחשד לביצוע תרמית בניירות-ערך, עבירות של הצעה לציבור ללא תשקיף, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים בתאגיד ועבירות הלבנת הון.

עוד כתבות

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק