הרכב החשמלי מחליף מצבר: מספר דגמים בדרך לישראל

יבואני רכב נערכים לחידוש השיווק בארץ של מכוניות חשמליות סדרתיות ■ על הכוונת, בין השאר, הלקוחות הנאמנים של בטר פלייס

ארבע שנים לאחר קריסת חלום הרכב החשמלי של "בטר פלייס", נערכים יבואני רכב לסיבוב נוסף של טכנולוגיית ההנעה הירוקה הזו בישראל. חברת קרסו צפויה להכריז בעתיד הקרוב על השקה הרשמית של הרכב החשמלי הקומפקטי "רנו זואי" בישראל. הרכב יגיע בגרסה המשודרגת שהוצגה לאחרונה, עם טווח נסיעה משופר משמעותית של עד 400 קילומטרים בין טעינות וטווח מוצהר של כ-300 קילומטרים "בתנאי נהיגה אמתיים".

בענף מעריכים כי המהלך ילווה בהצעת "שדרוג" ללקוחות של בטר פלייס, שחלקם עדיין נוסעים ביום יום ברנו פלואנס ZE הוותיקה. כמה עשרות של כלי הרכב הללו יסופקו גם ל"Car2Go" לצורך פרויקט הרכב החשמלי השיתופי בחיפה וסביבותיה, שיחל בשנה הבאה. בקרסו בוחנים גם את חידוש הייבוא של החשמלית "ניסן ליף", גם היא עם טווח נסיעה משופר משמעותית.

יונדאי, מנגד, נערכת לייבוא הגרסה החשמלית "נטו" של המשפחתית "איוניק", שגרסתה ההיברידית משווקת בארץ החל מהשבוע. הגרסה החשמלית של יונדאי תוצע בעיקר לציי רכב תוך ניצול הטבת המס בשווי השימוש, שמגיעה ליותר מ-30 אלף שקל לשנה. הגרסה החשמלית של ה-IONIQ שונה מעט בעיצובה ומצוידת בסוללה בקיבולת 28 קילוואט, שמספקת טווח נסיעה מירבי של כ-250 קילומטר בין טעינות.

מחירה באירופה מתחיל כיום בכ-27 אלף יורו, מקביל או מעט נמוך לזה של ניסאן ליף בעלת הטווח המשופר. יונדאי גם בוחנת את הייבוא של הגרסה ההיברידית-נטענת של ה-IONIQ ששיווקה באירופה עדיין לא התחיל. בתחילת החודש השיקה ב.מ.וו בארץ את ה-I3 החשמלית של החברה במחיר של כ-260 אלף ומספר יחידות צפויות להימסר בינואר.