פיץ' מעלה את דירוג הבנקים לאומי והפועלים מ-A מינוס ל-A

העלאת הדירוג התאפשרה הודות לדירוג היציב של ישראל ולמעשה משקפת הערכה כי הכלכלה המקומית יציבה ותמשיך לתמוך בביצועי הבנקים וביכולת שלהם לשרת את החוב שלהם

חברת הדירוג פיץ', שנחשבת לשמרנית מבין חברות הדירוג, העלתה את דירוג האשראי של שני הבנקים הגדולים בישראל, פועלים  ולאומי . הדירוג עלה מ-A מינוס ל-A. בחברת הדירוג מציינים כי העלאת דירוג הבנקים הגדולים התאפשרה הודות להעלאת תחזית הדירוג של ישראל, מה שמשקף תחזית חיובית לביצועי הכלכלה המקומית, תחזית שתקרין על ביצועי הבנקים הגדולים.

העלאת הדירות מתייחס לשני דברים: הן ליציבות הבנקים והן לאיכות החוב הבכיר של הבנקים. נתון מעניין שמציינים בחברת הדירוג הוא העובדה שהמדינה מעניקה רשת ביטחון משמעותית למערכת הבנקאית ולכן הדירוג של הבנקים נגזר באופן ישיר מהדירוג של המדינה. היעדר ביטוח פיקדונות בישראל מגדיל את המחויבות של המדינה למערכת הבנקאית, כותבים כלכלני פיץ'.

עוד כותבים בפיץ' שלאור העובדה כי אין ביטוח פיקדונות בישראל והמחויבות הגבוהה של הממשלה למערכת הבנקאית הרי שגם מנגנון ה-bail-in מהווה כרית ביטחון משמעותית ליכולת של המערכת הבנקאית לשרת את החוב הבכיר שלה.