Ggroup מקבוצת בלושינסקי אחזקות – מגזין הנדל"ן
לוגו ג'גרופ לוגו גלובס
לכתבה הקודמתעיצוב הבית: לייצר אינטראקציה בין חללים לדיירים לכתבה הבאהבין הישן לחדש: בתים מתחדשים בנווה צדק

עבודה יפה: הטרנדים החדשים בעיצוב סביבת עבודה עכשווית

מתחמי העבודה החדשים מעוצבים בהתאם לדרישות ולצרכי החברה, או הארגון. הם יוצרים שפה מיתוגית ייחודית, שבבסיסה דיאלוג תמידי בין העובדים למקום, שהופכת לחלק בלתי נפרד מהתדמית של הארגון
קורן דור - 29.11.2016, 11:19

נושאים הקשורים לכתבה

עסקת השבוע
מראה
מראה של האנגר בעיצוב דינאמי עכשווי צילום: עוזי פורת

הכתבה בשיתוף שרון ויזר אדריכלות ומיכל צרפתי עיצוב פנים

בעידן הנוכחי, בו עובדים שוהים במקום העבודה יותר מאשר הם מבלים בבית, היה זה רק עניין של זמן עד שהמגמות האדריכליות יגיבו לכך ויבטאו זאת בחללי עבודה מעוצבים. כמו כן, צורת העבודה וצורת המבנה הארגוני השתנו, כך שהמשרד אינו מה שהיה פעם. החללים הסגורים והתחומים נפרצו לטובת חללים פתוחים ושקופים המייצרים אינטראקציות במרחב, והאווירה הפורמלית החדגונית עברה לפאזה בלתי פורמלית ומגוונת.

לדברי האדריכלית שרון ויזר ומעצבת הפנים מיכל צרפתי, שמשלבות ידיים בפרויקטים של עיצוב סביבות עבודה, כתוצאה מכל התהליכים הדינמיים העוברים על הארגונים כיום, יש לתת דגש רב בתהליך העיצוב על יצירת חללים ציבוריים מגוונים בהם העובדים מקיימים אינטראקציות שונות. לפיהן, תהליך העיצוב מתחיל בגיבוש רשימת צרכים פונקציונלית של אותו מקום, החל ממספר העובדים והיחסים הפנימיים של הארגון, דרך סגנון העסקה, המומחיות של החברה והאווירה אותה רוצים לייצר במקום. משלב זה מתחיל דוח שיח עם הלקוח סביב תכניות שונות, עד התכנון המבוקש.

שרון ויזר אדריכלות ומיכל צרפתי עיצוב פנים צילום: עוזי פורת
שרון ויזר אדריכלות ומיכל צרפתי עיצוב פנים צילום: עוזי פורת

לעיתים, מדגישות השתיים, המיתוג והחללים נבנים ביחד כך שהחלל לא בהכרח מבטא סממנים ויזואליים ממותגים קיימים, אלא מייצר שפה מיתוגית חדשה שתאומץ על ידי הארגון ותהפוך לחלק בלתי נפרד מהתדמית. הנה שלושה פרויקטים של שרון ויזר אדריכלות ומיכל צרפתי עיצוב פנים המהווים דוגמאות של סביבות עבודה עכשוויות.

משרד הפקות בגני התערוכה - דינמיות בחלל

המשרדים ממוקמים בלופט צמוד קרקע ששימש בעבר כמחסן תלבושות של להקת מחול, ושינה ייעוד למשרד הפקות, שבין היתר גם עורך אודישנים להפקות שונות. המטרה היתה לייצר אווירה צעירה ודינאמית המשקפת את אופייה של חברת הפקה זו. בעלי המשרד ביקשו להתחשב ברצון להציג אמנות מקורית מקומית על גבי הקירות, והתוצאה היא תכנון אדריכלי ששמר על המקור של "האנגר" אותנטי. יש כאן תקרה חשופה, רצפת בטון מוחלק, גוונים מונוכרומטיים, שימוש בברזל ועץ וקונסטרוקציה חשופה. חדר הישיבות ממוקם בתוך מכולה כתומה מיוחדת, בעלת קירות זכוכית שקופים ורצפת שעם. הגוון האחיד של הקירות מדגיש את האור הטבעי ואת חווית החלל הפתוח, המאפשר מספר מבטים משתנים המשקפים את סוג העסק הדינמי.

חברת הנדסה קבלנית - כשהתוכן פוגש את החומר

את המשרד בבניין משרדים טיפוסי בבני ברק חולקות שתי חברות בנייה. לכן יצרו ויזר וצרפתי שפה עיצובית שמחוברת לקונטקסט התעסוקתי: חומרים ממבנים, בלוקים של בטון, כבלים עם גופי תאורה מעץ מתוחים לאורך החלל ומזכירים מנופים, קירות עם אריחי בטון תלת מימדי ושילוב של חומרים וגיאומטריות השואבים השראה מעולם הבנייה. שולחן הקבלה נראה כמו עץ של תפסנות וקיר הבטון פולש לאחד מחדרי המנהלים.

מייצרים קונטקסט בין העיצוב לעולם התוכן של המשרד צילום: עוזי פורת
מייצרים קונטקסט בין העיצוב לעולם התוכן של המשרד צילום: עוזי פורת

משרד עורכי דין - רואים רחוק רואים שקוף

במשרד עורכי דין זה, שמתמחה בייעוץ משפטי לענף הבנייה ובהתאם לבקשתם של בעלי המשרד, כי על חלל הכניסה להיות מסוגל לארח כמות גדולה של אנשים ולאפשר לראות דרכו את החללים השונים שבמשרד, יצרו ויזר וצרפתי חללים שונים מאוד מהתפישה הפורמלית שרואים לרוב במשרדי עורכי דין. כל חדרי המשרד צופים לחלל המרכזי, דרך מחיצות זכוכית ורשתות ברזל המאפשרות מבטי עומק מעניינים, כך שהשקיפות הויזואלית מבטאת את השקיפות הערכית והרעיונית של העוסקים במשפטים. כך ניתן לראות את חדרי המנהלים השקופים, וכן את תצוגת ספריית המשפטים, תיקי פרויקטים והמטבח. הקונטרסט למחיצות השקופות הוא קיר גדול צבוע בחרדל, שמוסיף צבע למקום, ואת קירות הבטון המקוריים של הבניין.

השקיפות באה לידי ביטוי בכל חלל  צילום: עוזי פורת
השקיפות באה לידי ביטוי בכל חלל צילום: עוזי פורת

ליצירת קשר עם שרון ויזר>>

בגובה העיניים לטורי דעה נוספים

המובחרים

NEXT-URBAN -לוגו / צילום: יח"צ
מול ים - לוגו / צילום: יח"צ